Ze starého nové! H&M recykluje oblečení a vítězí na Cannes Lions

24. 6. 2021 | Eva Dragulová
Projekt Looop od H&M dostal na Cannes Lions nejvyšší ocenění v kategorii Design. Značka představila porotě udržitelný koncept, který je nejen eko, ale také cool. Představte si, že vám ze starého trika za pár hodin stroj vyrobí zbrusu nové přímo před vašima očima… Utopie? Realita!

Recyklujeme sklo. Recyklujeme PET lahve a ani o tom nepřemýšlíme, přijde nám to správné a v souladu s péčí o životní prostředí. Když však přijde na oblečení, musíme se potýkat se smutnou statistikou. Globálně až 87 % oděvů končí na skládkách. Jak tedy bojovat proti změnám v klimatu? V H&M se s projektem Loop vydali na misi, jejímž cílem je to retailu vnést závan cirkularity.

Společně s hongkongským technologickým institutem a nadací H&M přichází s projektem Looop – s 1. světovým „systémem“ recyklace oděvů. Oč jde? Pokud na výrobu trička vezmeme jedno onošené, není nutné pěstovat více bavlny, protože k vytvoření nového kousku oblečení bylo použito něco, co už bylo jednou v oběhu. Říká se tomu cirkulární móda. A přesně k ní se směřuje projekt Looop, který nyní na světovém festivalu kreativy Cannes Lions získal Grand Prix v kategorii Design. 

Když se ze starého stává nové

Chcete se na vlastní oči přesvědčit, jak vznikají nové kousky? Firma H&M na nákupní třídě Drottninggatan ve Stockholmu do svého vlajkového obchodu umístila skleněnou krychli, v níž můžete celý proces „přeměny“ sledovat. Projektu je uzpůsoben celý design a vizuální identita interiéru. Cílem bylo vytvořit netradiční zážitek, který zákazníky s oblíbenou oděvní značkou propojí a díky němuž si budou moci revoluční systém sami vyzkoušet a také se o celém procesu dozvědět více podrobností.

 

Koncept designu odráží kreativní módní ateliér, v němž se oslavuje řemeslo a samotný proces této nové technologie spíše než její výsledný produkt. Vypadá to tedy tak, jako byste navštívili výstavu, která vás krok za krokem vede cestou přeměny starého na nové. V celém interiéru vás provádí všudypřítomná vlákna rudé příze, která odkazují na barvu brandu H&M.  

Sdílejte tento článek:
Podobné články: