A přece fungují! Mobilní Facebook reklamy jsou klikány 13x více než FB reklamy na počítačích

20. 6. 2012 | PeMi
Facebook se tento rok neúnavně snaží vydělávat i na své mobilní verzi. S reklamním formátem Sponsored Stories se mu to daří nadmíru dobře.

Facebook se tento rok neúnavně snaží vydělávat i na své mobilní verzi. S reklamním formátem Mobile Sponsored Stories se mu to daří nadmíru dobře. Tvrdí to studie od TBG Digital, ale podobné výsledky mají i zprávy od AdParlor, Nanigans a Spruce Media – tedy od jedněch z největších reklamních API partnerů, jež pomáhají značkám reklamu na Facebooku nakupovat. Zmíněný reklamní formát má mít na mobilních telefonech více než třináctkrát větší Click Through Rate (13x CTR) a vydělává na tisíc zhlédnutí (metrika eCPM) jedenáctkrát více (přesně 11,2x) v porovnání s výkonem všech desktopových Facebook reklam. Srovnání s webovou verzí Sponsored Stories již není tak nemilosrdné, na mobilech je CTR větší 1,93x a eCPM 2,65x.

Tyto informace mohou mít pozitivní dopad na burze. Většina pochyb spojených s veřejným úpisem akcií Facebooku byla spojena právě s nedůvěrou v to, že se dokáže vyrovnat s přesunem uživatelů největší sociální sítě na její mobilní verzi, kterou donedávna neuměl nijak zpeněžit. Reklamy v mobilním prostředí začal testovat teprve v únoru. Na začátku června pak začal Facebook nabízet inzerentům možnost zadat si pouze mobilní reklamy. Výše zmíněné informace jsou až překvapivě pozitivní, je proto potřeba brát v potaz, že jsou výsledkem jen několika týdnů měření.

Podle studie TBG Digital mělo cca 278 milionů impresí mobilních Sponsored Stories pro 17 klientů vynikající CTR 1,14 % a cenu za proklik (CPC) 0,86 dolaru. Tedy Facebook vydělá za 1000 zhlédnutí tohoto formátu 9,86 dolaru (eCPM je 9,86 USD). Poté, co si více firem uvědomí jeho účinnost a začnou více soutěžit o zobrazení právě jejich reklam, se eCPM může pochopitelně ještě zvýšit.

V tabulce níže vidíte porovnání, které odhaluje rozdíly ve výkonech jednotlivých reklamních formátů. První řádek ukazuje veškeré reklamní formáty na webové verzi Facebooku, druhý pak pouze Sponsored Stories a třetí pak mobilní Sponsored Stories.

TBG Digital, Zdroj: TechCrunch

 

Tento trend potvrzuje i AdParlor. Dle něj mají mobilní reklamy na Facebooku CTR 0,821 %, zatímco v jeho webové verzi je CTR všech reklamních formátů 0,032 %. Tedy CTR mobilních reklam by měl být 25x větší. Podle Spruce Media se CTR mobilních Sponsored Stories pohyboval od 0,8 % do 1,7 %, dle Nanigans pak byl průměrný CTR 0,79 %.

Přichází změna hry?

Takto velký rozdíl v CTR je nečekaný. Je sice možné, že lidé na několik měsíců starý reklamní formát klikají jen ze zvědavosti. Stejně tak pravděpodobné ale může být, že reklamy vnímají jako součást obsahu a při rozkliku se chtějí cíleně dozvědět více. Rozřeší to až stabilita výkonnostních parametrů mobilní reklamy v čase.

Jasnou výhodou pro inzerenty u mobilního Facebooku je, že se objevují přímo v news feedu, nikoliv po straně jako většina reklamních formátu ve webové verzi. Tak je mnohem těžší je ignorovat. Pokud se výše zmíněná čísla budou potvrzovat dlouhodobě, nebude mít Facebook o zadavatele nouzi. Dosavadní hodnoty eCPM dokazují, že i na menším množství reklam dokáže vydělat velké peníze. Úkolem do budoucna tak bude najít rovnováhu a mobilní news feed nepřetížit komerčními sděleními za únosnou mez, která by uživatele od mobilního Facebooku odradila.
 

Zdroj: www.techcrunch.com


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: