Češi platí více přes internet, ve srovnání s Evropou jsou stále pozadu

14. 7. 2010 | KER
České domácnosti začínají čím dál častěji platit přes internet. Zvyšuje se důvěra spotřebitelů v bezpečnost tohoto platebního kanálu, nabídka výrobků je na internetu rozmanitější a cena je často výrazně nižší než v klasických kamenných obchodech. To vyplývá z analýzy, kterou pro společnost Cetelem, člena mezinárodní bankovní skupiny BNP Paribas, zpracovala výzkumná společnost BIPE.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

České domácnosti začínají čím dál častěji platit přes internet. Zvyšuje se důvěra spotřebitelů v bezpečnost tohoto platebního kanálu, nabídka výrobků je na internetu rozmanitější a cena je často výrazně nižší než v klasických kamenných obchodech. To vyplývá z analýzy, kterou pro společnost Cetelem, člena mezinárodní bankovní skupiny BNP Paribas, zpracovala výzkumná společnost BIPE.

Spotřebitelé začali více důvěřovat internetu, a proto stoupl nejen počet on-line nákupů, ale zvýšila se i průměrná utracená částka. „Počet našich klientů, kteří používají virtuální kartu Cetelem, která je určena pro bezpečné platby na internetu, se zvýšil za poslední rok dvojnásobně; dokonce i počet nově aktivovaných virtuálních karet každým měsícem narůstá o desítky kusů,“ uvedl Ing. Václav Horák, generální ředitel společnosti Cetelem, a zároveň dodal: „To svědčí o tom, že Češi chtějí nakupovat levně, z pohodlí domova a bez zbytečných front u pokladen. Ve srovnání s ostatními Evropany jsou však Češi stále pod průměrem. Všichni obchodníci ale do tohoto prodejního kanálu vkládají velké naděje,“ řekl V. Horák. Tím, že si spotřebitelé zvykli častěji nakupovat on-line, rozšířila se i nabídka nabízených výrobků a služeb.

V minulosti se internetový nákupní košík Čechů omezoval jen na elektroniku, dnes už lze nakoupit i dovolenou, finanční produkty či potraviny. „Největší zájem je stále o domácí spotřebiče, výpočetní techniku, videohry a knihy. Jestliže si ale například 7 % všech Čechů dokáže představit, že bude potraviny místo v kamenných prodejnách nakupovat po internetu, již dnes to za hotovou věc považuje 57 % Britů,“ řekl V. Horák. Z výsledků mezinárodního průzkumu Barometr Cetelem 2010 také vyplynulo, že i nákupní záměry Čechů se v budoucnu budou ubírat stejným směrem. „Tomuto vývoji se musela přizpůsobit řada řetězců, které musely modifikovat své internetové stránky pro on-line prodej, kde mohou klienti nakoupit i na splátky,“ dodal V. Horák. Společnost Cetelem je navíc jedničkou v nákupech na splátky na internetu.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: