Crowdsourcing a zvířátka jsou zárukou líbivé reklamy

5. 12. 2012 | Bednářová Daniela
Když nevíš, co s tím, dej tam nahou ženu, roztomilé zvíře nebo dítě.

Mezi základní reklamní poučky patří: "Když nevíš, co s tím, dej tam nahou ženu, roztomilé zvíře nebo ditě." Je to laciné a nenápadité, ale i tak to často funguje. Také crowdsourcing je považován za pomocnou metodu. Když nevíš, zeptej se zákazníků. Ale tohle nebude úplně případ Procter & Gamble a jejich značky krmení pro domácí zvířata lams.

 

Zkuste si taky udělat reklamu na kočičí granule bez kočky, že? Děti tam tedy vždycky být nemusí, ale do spotů Procter & Gamble se dostaly třeba náhodou, nebo spíše zásluhou zákazníků a fanoušků krmení Iams na Facebooku. Ti totiž z několika videospotů měli vybrat ty, které se jim nejvíce líbí. Dva nejoblíbenější spoty pak firma odvysílala jako televizní reklamu.

 

Crowdsourcing tedy v tomto případě nebyl použit na získání nápadů, jak reklamu natočit, ale jako tester možného dopadu reklam. U jednotlivých spotů na Facebooku hrál roli počet “lajků”, sdílení a komentářů. Procter & Gamble hledal jeden kočičí a jeden psí příběh, který dokáže lidi nejvíce oslovit. Nakonec zvítězily spoty “Unspoken” a “Welcome Home”.

 

Tento typ crowdsourcingu dává zákazníkům a fanouškům značky pocit, že firmě na jejich názorech záleží a že mohou něco ovlivnit. Díky tomu pak mohou navázat se značkou bližší vztah. Iams se zákazníky komunikuje různými způsoby. Fanouši Iams na Facebooku jsou vyzýváni i k tomu, aby nahrávali svá vlastní videa s příběhy a hodnocením krmiva. Ale mohou se i zapojit do dobročinné akce na darování zásob pro obyvatele psích a kočičích útulků.

Podívejte se i na další spoty z kampaně:

 

Zdroj: www.brandchannel.com

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.