Facebook přidává zajímavé možnosti personalizace reklam

27. 11. 2019 | Petr Michl
Strojové učení budiž pochváleno. Facebook přidává možnosti, jak konkrétním uživatelům automaticky doručit formát, kreativu či textaci reklamy, co jim bude nejvíce vyhovovat.

Strojové učení dokáže vylepšit výkon online reklam a neustálý vývoj na tomto poli se děje i u inzerce na Facebooku. Nově jsou k dispozici vylepšení u dynamické reklamy a dokonce i možnost jejího automatického překladu, jen několik týdnů je pak k dispozici optimalizace textu.

S dynamickými reklamami nechte volbu formátu na Facebooku

Facebook se snaží s dynamickými reklamami nabídnout řešení vhodné pro konkrétní uživatele v rámci jejich zákaznické cesty. Personalizace je u dynamických reklam možná už delší dobu na úrovni zobrazeného produktu při remarketingu, jde to ale i na úrovni zvoleného formátu. „Víme například, že mnoho zákazníků preferuje konkrétní jeden formát (třeba Collection) nebo jiný (třeba Carousel) a je pravděpodobnější jejich engagement nebo konverze ve spojitosti s jejich oblíbeným formátem,“ vysvětluje Facebook s tím, že dokáže nabídnout vhodný formát automaticky v rámci dynamických reklam (Facebook Dynamich Ads) zaměřených na katalogové prodeje, zvyšování návštěvnosti a konverzní cíle, a to v Ads Manageru i přes API.

Dle dat od 12 e-commerce hráčů navíc říká, že využití popsaných schopností u dynamického výběru formátů a kreativ mělo lepší výsledky ve srovnání s pouze carousel formátem u zhlédnutí obsahu, přidání do košíku i samotných nákupů. V průměru může mluvit o 34% vylepšení návratnosti investic do reklam (ROAS).

V čem se jednotlivé varianty mohou lišit naznačuje následující obrázek. Může jít například o varianty carousel reklamy, která zároveň ukazuje informace o dopravě. Další zdůrazňuje cenu a třetí je tzv. Collection reklamou s videem, jež nabízí najednou více produktů tvořících kompletní outfit.

 

Automatické překlady

Nelze říct, že by automatické překlady byly něco, na co byste měli být jako marketéři hrdí. Když prodáváte na více trzích a máte velmi jednoduché produktové popisky, je lepší nějaký překlad než žádný. Facebook nabídne možnost automatického překladu reklam do řady jazyků. Minimálně to může posloužit jako užitečný základ pro vaši revizi.

Testování variant textů

Do série personalizačních vylepšení patří i automatické testování copy uvedené zhruba před měsícem. Nástroj s názvem Multiple Text Optimization (Optimalizace více textů, pozn. redakce) umožňuje vytvoření několika textů, ze kterých bude Facebook vybírat nejvhodnější kombinace, které zobrazí jednotlivým uživatelům.

Zdroj: Marketing Land

Více o této funkci najdete v našem samostatném článku.

Zdroje: Facebook for BusinessMarketing Land

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.