Facebook spouští Sponzorované příspěvky pro Skupiny

10. 8. 2020 | Milada Zemanová
Administrátoři získávají novou možnost, jak monetizovat své Skupiny. Spoluprací se značkami a firmami mohou publikovat sponzorované příspěvky, a propůjčit jim tak dosah své komunity.
31% firem v ČR plánuje zvýšit investice do sociálních médií. 1
  • Jak tvořit atraktivní obsah?
  • Jak zaujmout v sociálních médiích?
  • Jak zesilovat vliv u zákazníků?
  • Jak využívat ambasadory značky?
Nezůstávejte pozadu!
Zanechte nám kontakt, obratem se s vámi spojíme.
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
1 zdroj: PR Klub: 5/2020

Facebook přichází s dalším způsobem, jakým budou inzerenti moci oslovit své cílové skupiny. A současně se jedná o užitečný způsob, jakým administrátoři budou moci zpeněžit čas a energii věnovanou tvorbě obsahu ve Skupinách.

Možnosti inzerce ve Skupinách

V současné době lze realizovat reklamy, které se zobrazí ve feedu konkrétních Skupin. Nově představený nástroj však nabízí další možnosti a je cílený především na administrátory Skupin. Ti budou moci navázat tzv. partnerství, na základě kterého se budou ve Skupinách zobrazovat sponzorované příspěvky konkrétních firem či značek.

Jak je zřetelně vidět na obrázku výše, jednotlivé příspěvky budou označeny příznakem „Paid Partnership” (placené partnerství). Bude tedy zřejmé, že se jedná o sponzorovaný obsah.

Facebook k tomuto nástroji uvedl:

„V průběhu času jsme vytvořili řadu nástrojů, které pomáhají jednotlivcům i organizacím monetizovat jejich obsah. Jsme nadšení, že můžeme představit nový nástroj, který umožní smysluplnou monetizaci Skupin. A to díky propojení se značkami a tvorbě podporovaných příspěvků.”

Zmíněný nástroj může být vítanou novinku především pro administrátory Skupin. Ti totiž získávají jasnou možnost, jak se propojit se značkami a prodávat jim svůj dosah. Facebook již dříve představil tzv. placené členství, což je jiný způsob, jakým mohou být administrátoři odměněni za svůj čas, který tráví budováním komunity. A sponzorovaný obsah tak možnosti finanční odměny ještě více rozšíří, a značky navíc získají cenný přístup k publiku, které je relevantní a aktivní.

Přes miliardu uživatelů Facebooku je pravidelně aktivní v některé Skupině. Více než polovina z nich je součástí některé ze Skupin, které Facebook označuje coby „velmi smysluplné”. Tím je myšleno, že mnoho lidí využívá Facebook k interakci ohledně konkrétních témat. Takže oslovení těchto komunit s konkrétní nabídkou může firmám přinést skutečně zajímavé výsledky. Od budování povědomí o značce až k samotnému prodeji.

Takto sponzorované příspěvky lze komentovat a sdílet, takže se jejich dosah může i nadále šířit. Samozřejmě tento typ spolupráce bude hlavně výzvou pro administrátory, aby své Skupiny nezahltili a neztratili důvěru ostatních členů.

V současnosti bude zmíněná možnost k dispozici veřejným Skupinám, které mají více než 1 tisíc členů a splňují Zásady monetizace pro partnery. Jednoznačně se jedná o zajímavý nástroj, jenž nabízí široké možnosti využití pro administrátory i samotné značky. V případě, že bude smysluplně využit, může být užitečnou součástí marketingové strategie na Facebooku.

Zdroje: Social Media Today, Adweek

Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.