IBM testuje nákupní aplikaci s augmentovanou realitou

3. 7. 2012 | BeDa
Je libo osobního asistenta, který ví, které jídlo má menší obsah tuků a jestli obal příliš nezatěžuje životní prostředí?

Doba na papír sepsaných seznamů na nákup se díky moderním technologiím chýlí ke konci. Aplikace, které se při nakupování dají použít, ale směřují dál než k seznamům. Marketéři se snaží oslovit nakupující různými způsoby. QR kódy vypadaly slibně, ale u IBM teď testují něco nového a podle vlastních slov i úžasně jednoduchého - aplikaci pracující s augmentovanou realitou, která na produkty promítne všechny požadované informace. O novince se mluví jako o personalizované verzi Google Goggles.

Aplikace se testuje v několika velkých amerických řetězcích. Zákazníci si mohou aplikaci stáhnout buď na své chytré telefony a tablety z domova, anebo až přímo v obchodě na začátku nákupu. Po registraci zadají kritéria, kterými se chtějí při nákupu řídit a můžou vyrazit mezi regály. Do aplikace zadají, jaké potraviny shánějí nebo naopak, kterým by se chtěli vyhnout (ideální třeba pro alergiky). Nastavit se dá vyhledávání i dle recyklovatelnosti obalu nebo hodnocení ostatních zákazníků. Prostě specifikujete věci, které jsou pro vás u produktu důležité a pak použijete svůj chytrý telefon či tablet k oskenování produktu, na kterém se vám díky aplikaci zobrazí, zda splňuje požadované kvality. Zákazník tak má k dispozici více informací o výrobku a může se lépe rozhodnout. K použití aplikace může motivovat například načítání bonusových bodů nebo sleva pro ty, kteří aplikaci používají.

 

Aplikace od IBM by mohla fungovat zhruba stejně jako aplikace Aurasma vyvinutá v Cambridge. Po namíření kamery chytrého telefonu na krabici cereálií se zde zákazníkovi přehraje reklama na tyto cereálie. Aplikace pracující s augmentovanou realitou je podle Johna Kennedyho z marketingového oddělení IBM mnohem jednodušší než skenování QR kódů. Není totiž třeba vyhledávat místa, kde jsou na obalech kódy umístěny.

A jak nakupujete vy?

Zdroje: www.adage.com, www.mashable.com, www.forbes.com

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.