Jak udělat z Facebooku crowdsourcingové centrum?

19. 3. 2012 | Bednářová Daniela
Nové aplikace pro společnosti na Facebooku od Napkin Labs slibují zapojení fanoušků do aktivit firmy.

Společnosti se snaží získat na svých facebookových stránkách co nejvíce fanoušků. Ale když už je tam mají, co pak s nimi? Chtělo by je to nějak aktivně zapojit. Řešením může být řada aplikací pro Facebook, kterou spustí v průběhu několika dní společnost Napkin Labs.

V nabídce jsou čtyři růzé aplikace. “Brainstorm” jako crowdsourcingová platforma, která umožňuje členům facebookové komunity navrhovat nápady. “Photoboard” slouží k nahrávání, zobrazování a sdílení fotek. “Pipeline” mění facebookové stránky na otevřená diskusní fóra. A aplikace “Superfans” pomáhá zjistit, jak se jednotliví fanoušci zapojují a kdo z nich je nejvíce aktivní. Někdy jsou totiž ti nejvíce aktivní odměněni. Součástí aplikací jsou i nástroje na úpravu a zabezpečování kampaní.

Generální ředitel Napkin Labs Riley Gibson si myslí, že si řada společností uvědomuje potenciál Facebooku. Fanoušci mohou do budoucna ovlivnit chod společnosti nebo alespoň některé produkty.

Jak budou aplikace fungovat ukázali lidé z Napkin Labs na příkladu stránky Think Oven pro Pizzu Domino’s. Fanoušci zde mohli vytvářet návrhy toho, jak mají vypadat nové uniformy zaměstnanců, a mohli sdělovat i jakékoli další nápady pro Domino’s. Vítězům byla přislíbena i finanční výhra. Výsledek soutěže není ještě znám, ale prozatímní výsledek kampaně je 29% nárůst v počtu fanoušků.
Cena, kterou si Napkin Labs za své služby účtují, ale není zrovna nízká. Je to kulatých 1000 dolarů.

Zdroj: www.mashable.com

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.