Lush opouští sociální média. Nechce zákazníky vodit do míst, které jim škodí

26. 11. 2021 | Petr Michl
Tomu říkáme odvážné rozhodnutí! Kosmetická značka Lush se odvrací od Facebooku, Instagramu, TikToku a Snapchatu, dokud tyto platformy nepřijmou taková opatření, aby poskytovaly uživatelům bezpečnější prostředí. Detox má platit pro všech 48 zemí, kde Lush působí.


Zdroj: Lush

Vztah k sociálním médiím má značka Lush napjatý už nějakou dobu. Už v roce 2019 vyhlásila přestávku od sociálních médií Lush v Británii. Tehdy se racionalizace jejího rozhodnutí do značné míry točila kolem klesajícího organického dosahu. „Sociální média činí přímou konverzaci mezi námi čím dál obtížnější (mezi Lush a fanoušky, pozn. red.). Jsme unavení z boje s algoritmy a nechceme platit za to, že se objevíme ve vašem news feedu,“ uvedli tehdy zástupci Lush UK, proč se rozloučili se svými účty na Facebooku, Twitteru a Instagramu. Toto odhodlání jim přitom nevydrželo zcela.

Nyní ovšem Lush říká své ne vybraným sociálním médiím znovu, a to rozhodněji s globální působností svého kroku.  Nositel Řádu britského impéria, spoluzakladatel Lush a vynálezce jeho produktů, Mark Constantine, deklaruje:

„Celý život dbám na to, aby mé produkty neobsahovaly škodlivé ingredience. Pokud jde o používání sociálních sítí, existují dnes již zdrcující důkazy o tom, že jsme při jejich používání vystavováni riziku. Já nechci své zákazníky takovému nebezpečí vystavovat, je tedy na čase přestat tyto komunikační nástroje používat.“

Lush se přímo odvolává na informace od whistleblowerů a myslí tím zejména Frances Haugen, která přinesla mimo jiné informace o tom, že sociální platformy společnosti Facebook (nyní Meta) škodí psychice teenagerů, zejména pak Instagram dívkám.  

„Podobně, jako byly po celá desetiletí ignorovány a bagatelizovány důkazy o klimatické změně, jsou nyní přehlíženy i obavy týkající se závažného dopadu sociálních sítí. Lush je znám tím, že je raději průkopníkem než následovníkem, proto se rozhodl začít měnit vlastní chování a věnovat se těmto otázkám nyní, místo aby čekal na ostatní, až uvěří, že tyto problémy reálně existují,“ říká Lush a jeho nový detox by měl v praxi znamenat, že jeho účty budou neaktivní na Facebooku, Instagramu, TikToku a Snapchatu.

Co Lush zbude?

Lush neplánuje totální digitální detox. Nadále bude na Pinterestu, Twitteru a YouTube (Lush UK) a také na LinkedIn. „Nemusíte klikat na Like ani se přihlašovat k odběru nebo povolovat upozornění, když budete mít chuť, tak si nás jednoduše najdete,“ upozorňuje Lush nevtíravě.

To ale neznamená, že se chce digitálních vztahů se zákazníky vzdát. Velkou roli hraje její mobilní aplikace, nápovědou holističtější přístupu pak mohou být následující digitální rozcestníky: LushČR, případně Lush UK.

Značka za sebou nechává miliony followerů. Může jí takový přístup uškodit? Pravděpodobně ano, a prý dokonce i počítá se ztrátami v řádu desítek milionů liber. Dá se očekávat větší důraz na další kanály budující vztah se zákaznicemi a zákazníky — z těch digitálních mimo aplikace třeba i newslettery, větší význam budou mí také offline setkání. Jistě neoslabí svůj vztah s influencerkami, které mohou zaručit přítomnost značky i na opouštěných sociálních médiích.


Zdroj: Lush

Lush nelze vinit z toho, že pouze naskakuje na populární vlnu. Akce zaměřené na správné fungování online prostoru pořádá už od roku 2016. Její ředitel vývoje Jack Constine pak říká:

„Jako tvůrce koupelových bomb vkládám veškeré své úsilí do vytváření produktů, které lidem pomáhají vypnout a relaxovat a dbát o životní pohodu. Sociální sítě jsou s tím ale nyní v přímém rozporu, jejich algoritmy jsou navrženy tak, aby nutily lidi scrollovat a sledovat další a další příspěvky a bránily jim vypnout a relaxovat.“

Lush podporuje etické nakupování, hnutí Black Lives Matter, ruční výrobu nebo třeba vegetariánství. Právě hodnoty značky spolu s prémiovou cenou jí dávají slušné šance, že tento experiment ve zdraví přežije.

Výdrž u částečného „SoMe detoxu" ovlivní i pandemická situace. Právě ta přiměla Lush UK, aby v roce 2020 znovu aktivoval své účty na sociálních médiích a budoval skrze ně vztah se zákaznicemi sedícími doma.  

Tip redakce: 


Zdroj: Lush

Připomeňte si, jak  v roce 2019 vyhlásil přestávku od sociálních médií Lush v Británii.

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.