Nezávislí knihkupci se postavili Amazonu originální kampaní ve svých výlohách

20. 10. 2020 | Barbora Vičarová
„Prodáváme knihy, které vybírají reální lidé a ne podivná umělá inteligence,” hlásají nezávislá malá knihkupectví napříč USA. Výlohy obchodů v jejich společné kampani plní kartonové krabice, ve kterých chodí zboží z Amazonu, plné odvážných a kreativních hesel.


Zdroj: Twitter / Raven Book Store #SaveTheUSPS

Být malým nezávislým knihkupcem rozhodně není jednoduché a díky současné situaci se stále více lidí kloní k online nákupům. A kdo napadne dosud třeba nepravidelné internetové nakupující? Ti největší! Američtí nezávislí knihkupci se proto rozhodli vydat do boje s technologickým velikánem Amazon a kreativní výzvou se snaží nalákat zákazníky zpět do svých prodejen (či alespoň line shopů). 

Skrze výzvu, která se sociálními sítěmi šíří pod hashtagy#BoxedOut a #ShopIndie, obchodníci hlásají –Nenakupujte skrze podivné internetové algoritmy, ale podpořte svého lokálního knihkupce!. Svoje fasády a výlohy vyzdobili imitací kartonových krabic, ve kterých většinou Amazon zasílá své objednávky, a obohatili je o výbušná hesla, která jasně ukazují, na které straně máte jako zákazník stát. 


Zdroj: Twitter / McNally Jackson 

Na krabicích a ve výlohách můžete číst hlášky jako Nedopusťte, aby se knihkupectví stala pouze fikcí!”Kupujte knihy od těch, co je chtějí prodávat a ne od těch, kteří chtějí kolonizovat vesmír.”nebo Amazone, nechej prosím dystopii Orwellovi.” Všechna prohlášení tak jasně naráží na to, že zatímco malí knihkupci doslova bojují o přežití, zakladatel Amazonu Jeff Bezos je označován za nejbohatšího muže planety a z této krize pravděpodobně vyjde o miliardy dolarů bohatší. 

Mimo drobných rodinných knihkupectví se k výzvě postupně přidávají i větší řetězce, jako třeba oregonský nezávislý řetězec Powell’s. Ten své reklamní billboardy na čas vyměnil za jasné prohlášení: Amazon bude v pohodě, kamarádi. Nakupujte nezávisle.”

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.