PIAF 2012 ovládli Brazilci a Němci, Češi mají největší počet cen

27. 4. 2012 | Petr Michl
Prohlédněte si nejzábavnější reklamy a případové studie vítězů.

V počtu předních příček připomínala mezinárodní reklamní soutěž PIAF tak trochu poslední fáze světového šampionátu ve fotbalu. Hodně vpředu byli Němci a Brazilci se čtyřmi zlatými. Neztratili se ovšem ani čeští reprezentanti s devíti cenami – v národním vyjádření nejvíce na festivalu a třikrát více než v minulém roce.

 

Německá agentura Serviceplan pak dosáhla i na hlavní cenu Grand Prix soutěže za hudební nástroj z kostiček LEGO hrající "hymnu" Hvězdných válek v kampani LEGO Builders of Sound. 20 tisíc kostiček z adekvátní edice populární stavebnice tvořilo obří válec, který dával při otáčení impuls klávesám, tak aby hrály nejznámější melodii zmíněného filmu. Celá akce se konala u příležitosti uvedení Star Wars ve 3D. Projekt byl navíc skvěle propojen s microsite a možností koupě tematických LEGO stavebnic. Nejvíce geeky hudební nástroj všech dob dokonale posloužil svému účelu a nyní se může stát exponátem nějakého muzea.

 

Zlato v kategorii Zapojení publika vyhráli Šmoulové, respektive kampaň agentury Bungalow25 propagující 3D film s populárními postavičkami. Ve Španělsku je 1500 obcí plných bílých domů, aktem k přilákání médií pak bylo pochopitelně přetvoření jedné z nich na šmoulí vesnici včetně přemalování omítek domů namodro. To vyvolenou byl Júzcar, horský zapadákov nedaleko Malagy, který se měl za chvíli proslavit po celém Španělsku. Přebarvení bylo svěřeno 12 místním obyvatelům (do té chvíli nezaměstnaným) a modrého nátěru nebyl ušetřen ani kostel či hřbitov. Dosud ospalé městečko vzala útokem média a posléze si ho přijelo prohlédnout více než 80 000 turistů. Cena mediálního prostoru, který byl akci poskytnut, byla odhadnuta jen ve Španělsku na 6 milionů Euro, celosvětově pak na 19 milionů.

 

Bezkonkurenčně nejvíce cen získala brazilská agentura AlmapBBDO (celých osm), zlato se blýskalo dokonce čtyřikrát. V prvních dvou případech to bylo v kategorii Vyprávění příběhu za reklamní spoty pro Volkswagen.

V kampani nazvané Překladatel byla dokonale představena parkovací funkce, která umístí auto do správné pozice doslova bez doteku volantu.

 

Druhé zlato pak patřilo spotům, které v méně než polovině klasické 30 sekundového reklamy vysvětlily pomocí psaní SMS, jak je důležité používat originální díly Volkswagen.

 

Třetí zlatá za Kreativní branding oslavovala Case Havaianas Identity – barevnou kampaň, jež pomohla z gumových bot typu „žabky“ udělat první brazilskou globální značku.

 

Čtvrté nejvyšší ocenění patřilo kategorii Nejlepší reklama na pivo.

Redakci se nicméně více zamlouvá „střízlivá“ a zároveň stříbrná kampaň Heinekenu, v které pivovar dělá to, co by nikdo nečekal: rozdává lidem láhve s vodou (obrandované logem Heineken). Úsvit si totiž vychutnají jen ti, co pili střídmě, ostatně přesně pro ty vybudoval Heineken také posezení v místech na několika světových lokacích.

 

Česká OgilvyInteractive získala zlato v kategorii Bleskový zásah za šíření povědomí o projektu www.darujspravne.cz. Lidem, kteří na festivalu United Islands darovali na charitu „pouličním vyběračům“ 20 korun, byla dána krabička, kde na ně čekala jiná „dvacka“ s papírkem sdělujícím, že si mají dát pozor, komu na charitu přispívají – jako řešení byla nabídnuta více zmíněná stránka, která agreguje velké množství nadací a charit a umožňuje jim bezpečně přispět online.

 

Jako nejzábavnější se jevila kampaň slovenského radia Kiss (bronz v kategorii Vyprávění příběhu), kdy jsou texty popových hvězd jako Lady Gaga či Rihanna vznosně přednášeny na způsob „chvilky nedělní poezie“ se závěrečným claimem: „Bez hudby to není ono“. Dojem snad jen kazí, že se jedná o doslovné převzetí amerického nápadu.

 

Zlato za Kreativní využití technologií patřilo kampani McSundae Melt. Využití plakátů a citylightů k propagaci hry s největším fastfoodovým řětězcem. Po sejmutí QR kódu měli lidé jen určitý čas k tomu, aby doběhli do nejbližšího McDonaldu. Kdo to stihl, dostal zmrzlinu. V tomto případě tedy netála s postupujícím časem jenom ceno, ale i šance na její získání.

 

Kompletní přehled cen si prohlédněte níže v tabulce.

 

Kategorie
Kampaň
Ocenění
Země
Značka
Zadavatel
Agentura
Audience engagement
LEGO Builders of Infinity
bronz
Německo
LEGO
LEGO GmbH
Serviceplan
Audience engagement
Share with those who needs
bronz
Brazílie
Casa do Zezinho
Casa do Zezinho
AlmapBBDO
Audience engagement
Budweiser Ice Hockey
bronz
Česko
Budvar
Budějovický Budvar n.p.
Kaspen/Jung von Matt, a.s.
Audience engagement
Angry Birds Live
silver
Europe
Deutsche Telekom
Deutsche Telekom
Saatchi & Saatchi EMEA
Audience engagement
Money Machine
silver
Brasil
Peixe Urbano
Peixe Urbano
AlmapBBDO
Creative use of technologies
Christmas Surprise with Mariah Carey
bronz
Europe
Deutsche Telekom
Deutsche Telekom
Saatchi & Saatchi EMEA
Creative use of technologies
Kooperativa navigation
bronz
Czech Republic
Kooperativa
Kooperativa
Kaspen/Jung von Matt, a.s.
Creative use of technologies
The Anti-Drug Timeline
silver
Israel
israel anti-drug authority
israel anti-drug authority
Mccann Digital israel
Creative use of technologies
Der Solar-Jahresbericht
gold
Germany
Austria Solar - Verein zur Förderung der thermischen Solarenergie
Austria Solar - Verein zur Förderung der thermischen Solarenergie
Serviceplan Campaign 3 GmbH
Creative use of technologies
McSundae Melt
gold
Germany
McDonald's
McDonald's Germany
Razorfish GmbH
Creative use of traditional advertising formats
THE AXE EFFECT PROJECT
gold
Turkey
AXE
UNILEVER
LOWE ISTANBUL
Creating the media
The smurf village
bronz
Spain
Sony Pictures Releasing
Sony Pictures Releasing
Bungalow25
Creating the media
Kooperativa navigation
bronz
Czech Republic
Kooperativa
Kooperativa
Kaspen/Jung von Matt, a.s.
Creating the media
Sky Fussball Oper
silver
Germany
Sky/Serviceplan
SERVICEPLAN Gruppe für innovative Kommunikation GmbH & Co. KG
SERVICEPLAN Gruppe für innovative Kommunikation GmbH & Co. KG
Creating the media
Theatre Commercial
silver
Slovakia
Limited edition of credit card by Tatra banka
Tatra banka
MADE BY VACULIK
Brilliant execution
Billboard Typography Full Case
bronz
Brasil
Billboard Magazine
Billboard Brasil
AlmapBBDO
Brilliant execution
 Vader
silver
Canada
Star wars identities
Lucasfilms, X3 Productions
Bleublancrouge
Brilliant execution
LEGO Builders of Sound
gold
Germany
LEGO
LEGO GmbH
serviceplan
Creative Branding
Heineken Reach The Sunrise
gold
Italy
Heineken
Heineken International
Publicis Italy
Creative Branding
Case Havaianas Identity
gold
Brasil
Havaianas
Sao Paulo Alpargatas
AlmapBBDO
Creative sales &sales support
LEGO Builders of Sound
gold
Germany
LEGO
LEGO GmbH
serviceplan
Creative sales &sales support
McSundae Melt
silver
Germany
McDonald's
McDonald's Germany
Razorfish GmbH
Creative sales &sales support
you´ll pay with your own blood
bronz
Slovakia
The Plot movie
Last Frame productions s.r.o.
CORE 4
The game
Kiss Radio - Lady Gaga/Umbrella/Good night
bronz
Slovakia
Kiss Radio
Kiss Radio
JANDL Bratislava
The game
Cursormeeting
silver
Hungary
Milka
KRAFT
HPS
The game
Typography
bronz
Brasil
Billboard Magazine
Billboard Brasil
AlmapBBDO
The game
THE AXE EFFECT PROJECT
gold
Turkey
AXE
UNILEVER
LOWE ISTANBUL
Media engagement
The smurf village
gold
Spain
Sony Pictures Releasing
Sony Pictures Releasing Spain
Bungalow25
Storytelling
I Love/ Son/ It´s not you/ Boss
gold
Brasil
Volkswagen Original Parts
Volkswagen
AlmapBBDO
Storytelling
Translator
gold
Brasil
Tiguan
Volkswagen
AlmapBBDO
Storytelling
Wittness
bronz
Czech Republic
ProSichr
Wüstenrot
Scholz & Friends Praha
Storytelling
Pop-up Nightmare
bronz
Lithuania
Pasaka Cinema Theatre
Pasaka Cinema Theatre
LOVE Agency
Storytelling
The Sunrise
bronz
Italy
Heineken
Heineken
Publicis Italy
Storytelling
Christmas with T-Mobile_ Touch screen
bronz
Czech Republic
T-Mobile Czech republic a. s.
T-Mobile Czech republic a. s.
Saatchi & Saatchi
Storytelling
The Cub
silver
Sweden
Betsafe.com
Magnus Alebo
Family Business
Flash impact
Bike Accident
bronz
Czech Republic
Betadine
Egis Pharma Betadine
Y&R Group
Flash impact
Sleeping Bags Beach/Forest/Mountain
bronz
Czech Republic
Coleman
Coleman
Y&R Group
Flash impact
Daruj správně / Give properly
gold
Czech Republic
www.darujspravne.cz
Fórum dárců
OgilvyInteractive
Flash impact
WHEEL CHAIR
bronz
Czech Republic
Cesty k lidem
Globus
WM Communication Prague
Flash impact
Gladiator
bronz
Hungary
Budapest Short Film Festival
Budapest Short Film Festival
Ogilvy Group Hungary
Best Beer Ad
Open your world
silver
Germany
Heineken
Heineken
Bernstein Werbeagentur
Best Beer Ad
The never ending Ad
gold
Brasil
Antarctica
AMBEV
AlmapBBDO
Best Beer Ad
The Sunrise
bronz
Italy
Heineken
Heineken
Publicis Italy
Best Beer Ad
The Pilsner Compass
bronz
Slovakia
Pilsner Urquell
Pivovary Topvar a.s.
TRIAD Advertising
State as an advertiser
Your Moment Is Waiting 1/2/3
bronz
India
Kerala Tourism
Department of Tourism, Government of Kerala, India
Stark Communications Pvt. Ltd.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: