Průzkum: Jak si vedou české značky na sociálních sítích

29. 10. 2020 | Milada Zemanová
České značky v rámci 3. kvartálu roku 2020 investují nejvíce do reklamy ve feedu Facebooku, zde mají reklamy vyšší míru proklikovosti než na Instagramu. A zatímco značky publikují více příspěvků na Facebooku, tak na Instagramu zaznamenávají více interakcí.

Sociální sítě jsou důležitou součástí marketingového mixu řady firem. Digitální platforma, Socialbakers připravila průzkum, ve kterém analyzovala 50 značek v České republice, které mají největší profily na Facebooku a Instagramu , a jejich aktivity na zmíněných platformách. Tento průzkum navazuje komplexní report o trendech na sociálních sítích: Social Media Trends Report za období Q3 2020.

Ve třetím kvartále roku 2020 se celkově navýšil počet followerů, kteří sledují české značky. A to jak na Facebooku, tak na Instagramu. Facebook má přitom zhruba 2,5krát více publika než Instagram.

Značky, které získávají nejvíce interakcí

V rámci reportu se v Socialbakers zaměřili na jednotlivé oblasti, kterým se značky věnují. Z dat vyplývá, že téměř 30 % veškerých interakcí na Facebooku připadne značkám z oblasti e-commerce. Na druhém místě se umístily značky podnikající v maloobchodu a po nich následovaly služby.

Situace na Instagramu je velice obdobná, první tři příčky obsadila stejná odvětví. Pouze s tím rozdílem, že e-commerce na Instagramu činila přes 50 % všech interakcí.

 

Velikost publika vs počet interakcí

Zajímavé je porovnání velikosti publik na Facebooku, Instagramu a jejich interakcí. Z analýzy 50 největších značek vyplynulo, že na Facebooku mají více fanoušků než na Instagramu, publikují zde více příspěvků, nicméně počet interakcí je na Facebooku výrazně nižší.

Příspěvky s největším organickým dosahem

Otázku, jaký typ příspěvku má nejlepší organický dosah, si marketéři kladou často. Průzkum Socialbakers ukázal, že v podání českých značek si na Facebooku nejlépe vedou živá videa a za nimi následují fotografie. Na Instagramu nejlepší organický dosah zaznamenává carousel.

Nejpopulárnější profily na FB a IG

Z pohledu počtu interakcí si na Facebooku nejlépe v analyzovaném období vedla stránka Fitness.cz, následovaná profilem obchodního řetězce Lidl Česká republika a na třetí příčce se umístilo anglicky psané zpravodajství Prague Morning.

Na Instagramu nejvíce interakcí získala značka obuvi Footshop. Konkrétně za Q3 obdržela téměř 3 miliony interakcí. Za ní následují bytové doplňky Westwing a na třetím místě značka sportovní výživy Aktin.

Nejpopulárnější příspěvky na FB a IG

Níže si můžete prohlédnout konkrétní příspěvky, které v Q3 letošního roku získaly nejvíce interakcí. Na Facebooku byl tento příspěvek od řetězce Lidlu a věnoval se soutěži. Celkem obdržel 82 000 interakcí. Na Instagramu nejpopulárnější příspěvek patřil značce Footshop a získal téměř 54 000 interakcí.

Jak si vede inzerce

Součástí diskutovaného reportu byly i informace o inzerci. Ukázalo se například, že cena za proklik v České republice je výrazně dražší u uživatelů, kteří na reklamu reagují skrze desktop.

Co se týče investic do inzerce, tak nejvíce financí firmy umístily do reklam, které se zobrazují v rámci FB feedu. Investice do inzerce v rámci FB feedu jsou téměř o 60 % vyšší než v případě IG feedu. 

Reklamy v rámci feedu na Facebooku také mají nejvyšší míru proklikovosti. V průměru se jejich CTR pohybuje okolo hodnoty 2,4 %. Ve feedu na Instagramu je ovšem CTR pouze 0,33 %.

Influencer marketing

Spolupráce s influencery je stále populárnější, a není tak divu, že je značky hojně využívají. Největší vrchol měl influencer marketing ovšem v prosinci 2019 a od té doby jeho využití postupně klesá. Influenceři, kteří nejčastěji na svých profilech zmiňují značky, jsou například Sugar Denny, little.kao a Sarah Hamiollava.

Mezi značky, které nejčastěji spolupracují s influencery, patří řetězec drogerií DM, dále kosmetická značka Garnier či internetový obchod Mall cz.

Celá studie Social Media Trends Report Q3 2020 je k dispozici ke stažení.

Zdroj: Socialbakers

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.