Seznamte se s Mayou - novou virtuální influencerkou značky Puma

19. 3. 2020 | Eva Dragulová
Značka Puma se chopila rostoucího trendu virtuálních influencerů a voilà – máme tu Mayu. Stala se jednou z tváří jejich nové kampaně Future Rider. Maya však není jen obyčejná virtuální influencerka...

maya

Kdo by si na ně stěžoval? Virtuální influenceři jsou dokonalí. Poslechnou vás na slovo, splní bez odmlouvání vaše požadavky a mají enormní vliv na sociálních sítích – lidi je milují a chtějí se s nimi ztotožnit. Navíc vás nezdrtí nereálnými požadavky, nezasypou svými problémy, jsou dochvilní a vždy pozitivně naladění. Marketingu to zní jako rajská hudba. Když se v roce 2016 objevila první taková influencerka Lil Miquela, způsobila poprask. O 4 roky později Puma pozvedá trend virtuálních influencerů ještě o úroveň výš.

Maya reprezentuje celý region jihovýchodní Asie

Stvoření Mayi má na svědomí agentura UM Studios x Ensemble Worldwide za použití speciální AI platformy So.Min, která má zmapováno miliony tváří jihovýchodní Asie z různých on-line zdrojů (včetně Instagramu). Umělá inteligence jim tak dopomohla k vymodelování takového obličeje, který bude v dokonalém souladu se vzhledem lidí z této oblasti. Generální ředitel agentury Amit Sutha se nechal slyšet, že „na základě analýzy dat zjistili, že neexistuje influencer, který by dokázal obsáhnout celou jihovýchodní Asii, proto se s pomocí svých partnerů rozhodli někoho takového vytvořit.“ 

Naprogramovali 3D model Mayiny tváře a pokusili se na ní nasimulovat širokou škálu různých výrazů. Jako základ její osobnosti posloužily psychografické studie lidí dané oblasti. Při detailnější výstavbě její osobnosti byly vývojářům k ruce byly různé inovativní techniky a AI technologie, pomocí kterých se z různých interakcí na sítích postupně rodila její povaha a zájmy. Maya nemá jako předobraz jednoho člověka, ale miliony lidí, z nichž pro ni její designéři vybrali to nejlepší.

Vznikla tak komplexní bytost, jejíž osobnost a povahové rysy byly vykonstruovány právě s ohledem na publikum dané oblasti, které by se s ní tak mohlo lépe ztotožnit. Maya je virtuální influencerka, která má zosobňovat hodnoty tohoto regionu, jeho obyvatel. My ze střední Evropy však tyto unikátní vrstvy osobnosti nedohlédneme.

Instagramový nováček, ale profík

Profil na Instagramu má Maya teprve krátce. Za měsíc publikovala jen 24 postů, ale sleduje ji už přes 8 tisíc followerů. 7 tisíc fanoušků získala za méně než 30 dnů, což při konkurenci dnešního trhu rozhodně není průměrný výsledek. První post vzbudil u lidí zvědavost. Byla na něm počítačová obrazovka s nápisem LOADING. Všichni chtěli vědět, co se to vlastně načítá. Geniální tah – fanoušci mohli přihlížet zrození této virtuální influencerky krok za krokem. V dalších postech je totiž představen způsob, jakým vznikala její finální vizuální podoba.

Amit Sutha k tomu ještě dodává:

„V poslední době jsme zaznamenali velký zájem o interakci s Mayou, máme s ní další plány, dělá si přátelé po celé jihovýchodní Asii. Lidem to nedá a přemýšlí, jestli přece jen není skutečná, a dokonce obdržela i několik milostných nabídek. Jméno Maya má několik možných interpretací – nejlépe je asi charakterizuje ,virtuální krása‘. Maya reprezentuje vše, co máme na tomto regionu rádi. Ukazuje světu jeho krásu.“

Nechme se překvapit, zda si Mayu nechá značka Puma jen pro sebe, nebo její tvář propůjčí i jiným brandům, které jsou v souladu s nastavenými hodnotami této virtuální influencerky.

Zdroje: Branding Asia, Vulcanpost, Drum

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.