Sociální média se nedají ignorovat - Nissan na ně sází při propagaci nových modelů

27. 6. 2012 | BD
Japonská automobilka s nástupem nového šéfa přes sociální sítě zlepšuje svoji komunikaci a propagaci.

Nissan začal minulý týden zveřejňovat první z pěti modelů, které chystá na nadcházejících 15 měsíců. Velký důraz se při propagaci rozhodl klást na sociální média. Akce na sociálních sítích doplní také klasické kanály propagace - televizní spoty, tisková reklama a třeba i bannery na webu. Z hlediska příjmů sice sociální sítě nepředstavují pro Nissan přímý zdroj, ale při budování jména a povědomí o značce hrají sociální média tak významnou roli, že je nejde při propagaci ignorovat. U Nissanu také chtějí lépe interagovat s majiteli a fanoušky aut této japonské značky.

Přístup firem k sociálním médiím je dost odlišný, i v rámci automobilového průmyslu. Někteří neví, jak naložit se stále rostoucím počtem sociálních sítí, jiní jim nevěnují dostatečnou pozornost. Rozdílnost v přístupu lze demonstrovat i na amerických automobilkách General Motors a Ford. Zatímco vedení GM oznámilo konec investování do display reklam na Facebooku a zaměřuje se jen na aktivitu na své FB stránce, Ford své investice do reklamy na největší sociální síti zdvojnásobil.

 

Nissanu se na sociálních sítích daří, alespoń podle internetové společnosti Zuum, která sleduje zapojení fanoušků na Facebooku u restaurací, cestovních stránek a automobilové průmyslu. Ze všech výrobců aut má právě Nissan největší procentuální zapojení fanoušků na facebookové stránce. V minulém roce se mu podařilo připsat kolem 700 000 fanoušků a nyní se jejich počet blíží jednomu milionu. Tato změna je připisována novému řediteli marketingu sociálních sítí Erichu Marxovi.

Pro každý z plánovaných modelů má Nissan připraven speciální propagační plán s využitím sociálních sítí. V létě plánuje spustit pro model Altima “inovační garáž”, která má fungovat jako crowdsourcingové centrum, kde budou fanoušci navrhovat své tipy na vylepšení.
Další akcí, která již proběhla, byla soutěž o nejlepší esej. Výhrou byla testovací jízda v novém voze pro pět nejlepších autorů. Co ve svých esejích napsali, se postupně dostává ve formě videí z jízd na Facebook, Twitter a také na YouTube.

 

Další modely Sentra a Pathfinder budou představeny na podzim, Sentra bude spojena na sociálních sítích s univerzitním fotbalem. Pathfinder bude svěřen do rukou dvojice komiků, kteří mají vytvořit vtipná videa s virálním potenciálem.

Na konci března si Nissan založil profil na Pinterestu, takže se dá očekávat nějaká kampaň pravděpodobně i tady.

 

Zdroj: www.adage.com

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.