Sociální nakupování dorazilo do ČR

8. 6. 2010 | ILE
První služba postavená na kombinaci vyžádaného marketingu a sociálního nakupování dorazila do České republiky. Jedná se o portál Zoot, projekt, který si připomeneme především skrze jména jeho zakladatelů - Josefa Havelky, zakladatele Leo Burnett Advertising v ČR, a Ladislava Trpáka, zakladatele internetové reklamní agentury Advertures.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

První služba postavená na kombinaci vyžádaného marketingu a sociálního nakupování dorazila do České republiky. Jedná se o portál Zoot, projekt, který si připomeneme především skrze jména jeho zakladatelů - Josefa Havelky, zakladatele Leo Burnett Advertising v ČR, a Ladislava Trpáka, zakladatele internetové reklamní agentury Advertures.

Zoot je postaven na principu vyžádaného marketingu - tedy stále častějšímu navazování komerční komunikace značek se spotřebiteli. Nová platforma funguje na základě dohody se zákazníkem, který učuje, o jaká sdělení má zájem a jakou formou chce být informován. Zoot následně za uživatele vybírá a hledá nejlepší nabídky zboží (slevy, limitované kolekce a výhodné akce) podle jeho preferencí. Oproti klasickým direct mailingovým službám tedy odstraňuje problém zasílání nevyžádaných informací.

„Zoot jsou jen vyžádané informace. Uživatelům přinášíme nabídky v podobě slev, akcí, bonusů nebo nových produktů od značek, které si sami předem vybrali. Nemusejí hledat nejlepší nabídky – Zoot je najde za ně. Zobrazí jim je na jejich osobním profilu, případně pošle upozornění e-mailem. V tom jsme o krok dále před různými srovnávači cen,“ uvádí Josef Havelka, spoluzakladatel portálu Zoot.

Sociální nakupování je založeno na šíření zpráv mezi fanoušky značek a jejich přáteli. Fanoušci značek se sdružují a tím získávají přístup k zajímavým nabídkám, akcím a novinkám. Zoot umožňuje zákazníkům stát se fanoušky značek a své tipy na nabídky a komentáře sdílet s komunitou jejich přátel v sociálních sítích.

Zoot přináší přidanou hodnotu jak fanouškům, tak značkám, jejich produktům a aktivitám. Poskytuje aktuální informace a pomáhá je prodávat. Soustředí se na nejdůležitější cílovou skupinu, a to na samotné příznivce značky. Pomáhá prohlubovat vzájemný vztah značek a fanoušků. Značky mohou díky Zootu nastartovat dialog se svými příznivci - získávat zpětnou vazbu a připravovat pro ně speciální aktivity a nabídky. Ty se pak díky dalším funkcím sociálního marketingu mohou rychle šířit internetem.

„27 % uživatelů sociálních sítí v České republice jsou fanoušci značek a jejich počet neustále roste. V době, kdy jsou uživatelé zahlcováni informacemi a kampaněmi o nových službách a produktech, důvěřují stále více doporučení svých přátel. Zoot nemá ambice vytvářet další sociální siť à la Facebook, ale je její nadstavbou zaměřenou na vztah značky a fanouška.,“ komentuje Ladislav Trpák, Chief Idealist společnosti Zoot, a dále dodává: „Zjednodušeně řečeno, když dáte do Zootu zajímavou inspiraci či nabídku, Zoot její dosah a rozšíření znásobí. A to u fanoušků - skupiny lidí, kteří o ni mají největší zájem."

Strategickým partnerm Zootu se stala společnost Vodafone.

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.