Sušenky Mini Oreo se prodávají v Mini Mini Martu

7. 7. 2014 | Petr Michl
Zmenšit oblíbený produkt a vydávat to za inovaci není lehký úkol. Sušenkám Oreo se to daří reklamou, která je poutavou pohádkou a veršovanou básní zároveň.

Sušenky Oreo neexistují pouze ve svém originální podobě uvedené v roce 1912, ale i v zmenšené verzi Mini Oreo. K propagaci mini sušenek byl v rámci aktuální kampaně postaven mini krámek opředený pohádkovým příběhem. Možná, že vám to přijde jen jako další rutinní marketingové cvičení, ale ve skutečnosti to je jeho vysoká škola. Zmenšit váš oblíbený produkt a prohlásit to za inovaci je vždycky trochu ožahavé. V devadesátých letech například autor tohoto článku miloval sušenky Vlnky. Vyhrávaly nad Milou i Tatrankami - griliášové náplni se nic nevyrovnalo. Tedy platilo to do té chvíle, než přišla produktová inovace" spojená se snížením hmotnosti Vlnek na 31 gramů. Ta byla doplněna mottem nové, lehčí, levnější", přičemž cena se ve srovnání s gramáží sušenky snížila jen nepatrně. Mnoho zákazníků to vzalo jako jasný marketingový švindl a zmíněný slogan jako výsměch. Spotřebitelé hlasovali peněženkou a výsledkem je, že Vlnky patřící pod značku Opavia už nejsou v obchodech stálicí.

Zpátky k Oreo. Sušenky s více než stoletou historií naštěstí svoji původní podobu neruší. Mini Oreo jsou jenom alternativou, kterou asi méně často rozděláte a omlékujete a která se vejde do pusy i dětem jako jednohubka. Už jen kvůli tradici produktu je ale i tato změna něčím, co si zaslouží velmi obezřetnou komunikaci i 13 let po uvedení miniaturních verzí Oreo. Reklama od Martin Agency to zvládá s pomocí Mini Mini Martu, který má sice trpasličí rozměry, ale jinak velmi připomíná tradiční americké obchůdky.



Text reklamy je básní, veršovaným pohádkovým vyprávěním
o tom, jak byl Mini Mini Mart přehlížen, ale jednoho dne u něj zastavila rodina a od té doby prosperuje. Zkrátka krásný americký příběh, který se bude líbit rodičům i dětem, které po nich budou Mini Oreos vyžadovat. Bez náznaku ironie, jde o skvělou práci. Filmoví znalci mohou ve spotu navíc najít inspiraci prací režiséra Wese Andersona.

Podobný přístup mini obchodu či výdejního místa rozhodně není při propagaci menšího balení použit poprvé. Na jaře minulého roku Coca-Cola rozmístila mini stánky s mini automaty v ulicích a parcích několika německých měst. Lidé si pro plechovky Coly s objeme 0,2 litru museli skutečně přidřepnout.



Ještě ambicióznější propagaci nové láhve o menším objemu má na svědomí Coca-Cola v Izraeli, kdy dokonce využila 3D tisk, aby výhercům spotřebitelské soutěže vytvořila jejich kopie v miniaturním vydání. Přečtěte si více v článku První využití 3D tisku v marketingu. Nechte si vytvořit vaše „mini já".

Zdroj: Digital Buzz Blog, PopSop

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.