V nové reklamě značky IKEA nabádá k udržitelnosti lední medvěd

11. 5. 2021 | Kristýna Vozková
Neplýtvejte vodou, jezděte víc na kole a dejte si občas k večeři salát. IKEA prostřednictvím úsměvné reklamy s ledním medvědem poukazuje na maličkosti, které udělají udržitelnou domácnost i z té vaší.

Švédský řetězec IKEA představil při příležitosti Dne Země novou kampaň, ve které k udržitelnosti v rámci domácnosti nabádá lední medvědice. Hlavní hrdinka reklamního spotu nejdříve poměrně nevybíravě naznačí svému lidskému choti, že by měl místo automobilu použít k cestě do práce bicykl (a láskyplně mu mává, když kolem ní se zazvoněním projíždí). Poté připraví nejmladšího člena domácnosti o zábavu, když mu drápem přeřízne zahradní hadici, aby neplýtval vodou. Ze stejného důvodu mu později zavírá v koupelně běžící kohoutek při čištění zubů. V průběhu celého dne členy domácnosti upozorňuje na plýtvání během práce, zábavy a dokonce i u vegetariánské večeře, k jejíž konzumaci oba muže přiměje až razantní bouchnutí tlapou do stolu a hlasité zamručení.  

K product placementu se značka uchyluje až v poslední scéně, kdy máma medvědice nahradí žárovku v obýváku jinou, více úspornou –  pochopitelně z IKEA. Následně se na obrazovce objeví slogan Tohle by udělala příroda, kdyby byla tebou”. V závěru spotu si divák prohlédne nabídku úsporných žárovek, dóz na potraviny i vodní baterie. 

Agentura Memac Ogilvy z Dubaje využila ve spotu záměrně ledního medvěda, který je na seznamu ohrožených druhů Mezinárodního svazu ochrany přírody (IUCN) klasifikován jako zranitelný. K jeho oživení byla použita kombinace animatroniky, herectví a zvukového designu„Nejzajímavějším aspektem spotu byl bezpochyby animatronický lední medvěd,“ uvedla výkonná producentka Cynthia Chammas. „Nebylo jednoduché pochopit, jak ten oblek funguje, jaké akce se provádějí snadno a které jsou komplikovanější. Jedna osoba byla v obleku a další dva specialisté měli na starosti animatronickou hlavu a krk.” Prostřednictvím řeči těla a mimiky, společně se zvukovými prvy se tak agentuře podařilo vytvořit milující medvědí matku, jejímž cílem je ukázat své rodině, jak žít udržitelně a šetřit tak planetu nejen pro nás, lidi, ale také právě pro zvířata, kterým naše činy berou přirozený domov. A přiznejme si to. Kdo z nás někdy nesáhl po novém listu papíru místo toho, aby jej jen obrátil? Kdo si nikdy nenechal puštěnou vodu při čištění zubů nebo občas nezapomene v místnosti po odchodu zhasnout? Zdá se to možná jako maličkosti, ale v celosvětovém měřítku jsou to věci, na kterých skutečně záleží.

Společnost IKEA si toho je dobře vědoma a udržitelnosti se věnuje několik let. V polovině dubna nás vyzvala, abychom Zemi hýčkali stejně jako své milované domovy. Jen o měsíc dříve představila unikátní kuchařku, která vás naučí vařit ze zbytků. Osvětu šíří také mezi dětmi, pro které připravila limitovanou edici plyšáků zamotaných do plastového odpadu. Že to vše není jen o kreativních reklamách dokazuje také svými aktivitami v boji se znečišťováním planety (například unikátní čističkou odpadních vod či snahou o snížení emisí) i možností pronájmu svého nábytku

Zdroj: lacriaturacreativa.com

 

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: