Za přístup na webové stránky The Times platí 105.000 lidí

3. 11. 2010 | ČTK
Britský list The Times získal od července, kdy začal zpoplatňovat přístup na své webové stránky, na 105.000 předplatitelů internetového vydání. Za stejnou dobu poklesl počet návštěvníků stránek Timesů o 87 procent. Oznámila to dnes společnost News International, které známý list patří.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Britský list The Times získal od července, kdy začal zpoplatňovat přístup na své webové stránky, na 105.000 předplatitelů internetového vydání. Za stejnou dobu poklesl počet návštěvníků stránek Timesů o 87 procent. Oznámila to dnes společnost News International, které známý list patří.

News International (NI) tak zveřejnila první oficiální čísla o internetových předplatitelích, která netrpělivě očekávali i další vydavatelé listů trpících poklesem nákladů. Timesy se staly prvním britským deníkem - vyjma ekonomických Financial Times -, který začal vybírat za přístup na své stránky a jejich obsah nezpřístupňuje vyhledávači Google.

Po čtyřech měsících NI oznámila, že za přístup na webové stránky Timesů a jejich nedělního vydání The Sunday Times dosud zaplatilo 105.000 lidí. Z nich ovšem jen polovina měla měsíční předplatné, ostatní si zaplatili jednodenní nebo týdenní přístup.

NI také zdůrazňuje, že dalších 100.000 předplatitelů tištěného vydání listu má automaticky také přístup na jeho webové stránky a hovoří tak o 200.000 uživatelů platících za přístup na stránky Timesů.
Před zpoplatněním svých stránek zaznamenaly Timesy 21 milionů čtenářů své titulní stránky za měsíc. Toto číslo nyní kleslo na 2,7 milionu, tedy asi o 87 procent.
NI australského tiskového magnáta Ruperta Murdocha vlastní v Británii také bulvární listy The Sun a The News of the World.

Všechny britské listy jsou volně přístupné s výjimkou ekonomických Financial Times, které umožňují volný přístup jen k omezenému počtu článků za dané období. Podobný model používá další ekonomický list, americký The Wall Street Journal, který koupil před pár lety také Murdoch.

Nicméně FT i WSJ jsou specializované listy a za přístup k jejich informacím si zaplatí dost zájemců, aby byl takový model ziskový, zdůrazňují experti.

The Times byly prvním všeobecně zaměřeným deníkem, který se tímto směrem vydal. Hlavním důvodem je fakt, že tištěnému vydání výrazně klesá náklad, podobně jako většině dalších britských deníků. V září měly The Times denní náklad 486.868 výtisků, tedy o 14 procent méně než před rokem.

Britští mediální analytici se zatím neshodují v hodnocení čísel, která NI dnes zveřejnila. Důvodem je i fakt, že neoznámila údaje o tom, kolik lidí si předplatné obnovilo. Nicméně šéfka společnosti Rebekah Brooksová uvedla, že jde o "povzbudivý" počet. Před zpoplatněním stránek NI předpokládala, že počet čtenářů internetového vydání se sníží o 90 procent.

Jednodenní přístup na stránky The Times stojí libru, týdenní dvě libry a měsíční devět liber (252 korun).

Štítky dokumentu: Facebook Google SEO
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.