Ambasadoři a aktivní fanoušci si zaslouží pozornost

8. 8. 2012 | BD
Jaký je závěr průzkumu 10 tisíc facebookových kampaní? Firmy by si měly cenit svých aktivních fanoušků.

Společnost Wildfire, kterou nedávno koupil Google, analyzovala 10 tisíc facebookových kampaní v průběho posledních devíti měsíců. Hlavním cílem šetření bylo pomoci firmám identifikovat a zapojit uživatele s největším vlivem.

Sdílením kampaně se samozřejmě zvyšuje počet lidí, kteří majíi možnost reklamu zhlédnout. Jeden ambasador značky nebo aktivní nadšenec může zajistit dalších 14 zobrazení reklamní kampaně.

Firmy jsou si toho vědomy a ty, které aktivně využívají ambasadorů mají třikrát větší zapojení než ty, které tento způsob propagace nepoužívají. 10 propagátorů značky je pak schopno přivést na stránky firmy 13 nových uživatelů. Výsledky průzkumu jasně ukazují, že by se společnosti měly na svoje aktivní fanoušky více zaměřit a věnovat jim dostatečnou pozornost. Mohou totiž pomoci při šíření dobrého jména firmy.

Pokud ale nechce společnost do svého týmu přibírat další členy, může vyzkoušet několik dalších způsobů, jak více zapojit fanoušky a jak oslovit větší množství uživatelů.
Jedním z nich může být poskytnutí pomocné ruky. Nabízet rady, zodpovídat dotazy a nelpět kategoricky na tom, že v každé odpovědi musí být alespoň jeden název produktu.

Hostování na cizím blogu či stránce (guest blogging) je další možností, jak oslovit nové zákazníky. Vlastní text se dá nabídnout médiím nebo stránce specializující se na podobnou problematiku, kterou se zabývá i firma. Například stránka věnující se bydlení by mohla uvítat článek o nových trendech v interiérovém designu, kde se objeví i zmínka o interiérových kamnech, která vyrábí vaše společnost. Například U menších blogů to je navíc oboustranně prospěšná situace - blogy totiž bývají volnočasovou aktivitou nadšenců a ne vždy je k dispozici tolik volného času, aby se blog plnil pravidelně. Blogger má ušetřený čas a k tématu, o kterém by i tak sám napsal, se mu vyjádřil odborník.

Zdroje: www.allfacebook.com, www.mashable.com


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: