Reklama týdne: Apple již potřetí povolává Smolaře, aby zachránili svět obalového designu

24. 3. 2022 | Aneta Birnerová
Apple přichází s dalším „kraťasem z kanclu.“ Tentokrát se dozvíte, co se stane, když týmu packaging designérů dojde trpělivost, dají společně výpověď a své nápady si z kanceláře odnesou v pevné tašce s dvojitým dnem.

Kampaň: Apple at Work: Escape from the Office (Apple v práci: Útěk z kanceláře) 

Předchozí díly: The Underdogs (Smolaři), The Whole – Working from Home Thing (Celá ta věc ohledně práce s domova)

Značka: Apple

Dámy a pánové. Smolaři jsou zpět. A jsou v ještě větším srabu, než kdy dřív. Tentokrát jim totiž došla trpělivost. Proto se Brigdet, Marie, Brian a Dave rozhodnou podat výpověď a – hádáte správně – založit vlastní startup. 

Zdá se ale, že po brilantních návrzích, které v předchozích dílech doprovázeli projekt Pandora Box jsou naši hrdinové s inspirací v koncích. Už nemají v rukávu schované žádné kulaté krabice na pizzu, ani boxy ve tvaru plástve. 

Tentokrát prostě potřebují najít skutečný problém. A přesně jeden takový se na ně usměje, když jdou nakupovat. „Proč mi ty donuty vždycky balí do dvou tašek,“ stěžuje si mlsoun Brian. 

V ten moment jim čerstvý závan nekritického startupového nadšení odfoukne z hlav kapuce designových mikin s odznáčkem ze Silicon Valley. Všichni najednou se rozzáří: co takhle udělat pořádnou nákupní tašku s pevným dnem? Nápad za miliony je na světě.

Pak už to všechno jde ráz na ráz. Designéři popadnou své iPhony, iPady a MacBooky, ještě si synchronizují čas na iWatches a dají se do práce. První zakázka. Prvních 1000 dolarů. (První unboxing video na Youtube?) 

Až nakonec dojde k nevyhnutelnému, bývalá šéfka Vivienne naší čtyřku znovu osloví. Chce od nich totiž odkoupit jejich společnost. 

A tak před našimi hrdiny stojí zatím největší dilema. Rozhodnou se pro velký tučný šek nebo si ponechají velkou podnikatelskou svobodu? Odpověď najdete v následujícím skoro 9minutovém videu, které tvoří zatím nejdelší díl z celé série krátkých filmů Apple at Work. 

V roce 2020 byli Smolaři v karanténě a teď z kanceláře odcházejí dobrovolně. Že se Apple opět trefil tematicky do černého dokazují rostoucí čísla startupů i vysoké počty lidí, kteří opouští práci. V listopadu 2021 Spojené státy dosáhly dokonce rekordu, když 4,5 milionů lidí podalo výpověď. Největší úbytek přitom zaznamenaly segmentystravování a zdravotní péče.

Smolaři poprvé, podruhé a potřetí

Když v roce 2019 Apple uvedl svou první kampaň o Smolařích (The Underdogs), diváci začali šílet. Přesně tohle si podle všeho přáli. Ne idylickou dovolenou s iPadem na lehátku. Ne první dokonalé rande v Paříži, na které vám Siri koupí letenky. Zkrátka normální pracovní den zaměstnanců, se kterými se většina z nás může ztotožnit – tedy s outsidery (smolaři). 

A tak si na závěr si připomeňme oba předchozí krátké filmy prozatimní trilogie Apple at Work

První představil nám nyní již legendární čtveřici designérů sužovaných despotickou šéfovou a lhostejným Mikem z finančního. V rámci svého prvního dobrodružství se hrdinové potýkali s krutým dvoudenním deadlinem na vývoj skutečně revolučního obalu produktu. Kulaté krabice na pizzu. Pracují totiž v inovativní a inkluzivní společnosti, kde žádné těsto nebude sedět v koutě. Na první eskapády naší čtyřky se můžete podívat níže.

Pracujete z domova? A máte na sobě kalhoty? Apple ví, že práce z vlastního obýváku není žádný med. V jednom z našich předchozích článků jsme psali o druhé „smolařské“ kampani, kterou tato značka rozesmála zasmušilý svět roku 2020. Její součástí je také následující klip, jenž vám prozradí, jak vypadá život naší fantastické čtyřky designérů, když musí přijít s finálním produktem v rekordním čase a s polovičním budgetem. 

Kritický deadline, úskalí práce z domova, trable se startováním vlastní společnosti. Ne že bychom si eskapády vystresovaných Smolařů neužívali. Ale zároveň bychom jim přáli, aby do čtvrtého dílu zakomponovali přeci jen nějakou tu zaslouženou dovolenou – i kdyby to měla být idylka s iPadech na lehátku.

Zdroje: Muse by ClioThe Drum

Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:
Podobné články: