Sociální média pomáhají televizi

18. 12. 2012 | Petr Michl
Sociální média měla být posledním hřebíčkem do rakve televize. Místo toho začínají být silným spojencem.

Vzestup internetu a online médií je často nazíraný jako předzvěst pádu médií tradičních. Zatímco ta tištěná se nepochybně nacházejí na sestupné linii, nedá se říci, že by televize z nových trendů nemohla také těžit. Je jistě pravdou, že internet nabídl mládeži možnost najít si to, co chtějí vidět, a strávit večer před YouTube namísto před televizí. Sociální média se nicméně stávají televizním spojencem. Říká to globálně vedená studie „The New Power of Television: How Social is Revitalizing the Future of TV". Dle jejích zjištění se objevuje nová skupina diváků, kteří mají ve zvyku své dojmy z televizního programu sdělovat na sociálních sítích.

Přítomnost na sociálních sítích a sledování TV tak může mít synergické efekty, diváci sami vytvářejí buzz okolo pořadů a přitahují k jejich sledování další diváky. Mnohdy ty, kteří ne tak dávno začali upřednostňovat internet. Grafika po pravé straně ukazuje, kdy konverzace o pořadech v sociálních médií probíhá. Z téměř třetiny tomu je před pořadem, ještě více to je v průběhu vysílání pořadu (43 %), o něco méně během reklamní přestávek, jež ho přerušují (36 %). Velice podobná čísla pak vykazují rozmluvy po bezprostředním skončení konkrétního pořadu (39%) či o něco později (37 %).

Kdo jsou lidé, co si rádi povídají o televizi i na internetu – takzvaní „TV talkers“? Tvoří téměř polovinu televizních diváků ve věku 16-54 let. Tato angažovaná skupina je cenná i tím, že má afinitu k sledování celebrit i oblíbených značek a nemá problém sdílet ani jejich obsah. Reklamy vnímají jako součást pop kultury, a pokud se jim líbí, nemají zábrany je šířit dál.

 

Jaké si z těchto poznatků můžou vzít marketéři ponaučení? Brandrepublic radí, aby televizní stanice vytvořily týmy pro sociální média, které interagují s „TV talkers“ před, po a především v průběhu pořadů.
Další úrovní je vytvořit zážitek pro více obrazovek, ideálně tak, aby například dedikovaná aplikace umožňovala snadné sdílení situací z probíhající show.
S těmi nejpilnějšími „sdíleči“ by měl být budován speciální vztah, tak aby svoje fanouškovství a roli sociálních influencerů brali ještě zodpovědněji.

 

Především facebookové stránky celosvětově populárních seriálů, jako jsou Dexter či The Big Bang Theory, si již silnou fanouškovskou komunitu vybudovaly. Dokonce do takové míry, že u TBBT či stránky hlavní postavy maniakálního vědátora, Sheldona Coopera, stačí fotografie se statusem: „Bazinga,“ a desetitisíce až statisíce lajků jsou zaručeny.

Zdroje: www.brandrepublic.com, http://www.facebook.com/pages/Sheldon-Cooper/, http://www.facebook.com/dexter
 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: