20 užitečných statistik o Instagramu pro každého marketéra

22. 1. 2020 | Eva Dragulová
Instagram je sociální síť, o které se dlouhodobě mluví. Spolupráce, Stories, influencer marketing, organický dosah postů... Pojďme si společně shrnout podstatné statistiky, které se této sítě týkají. Jedno je jisté, z hlediska byznysu se spravovat Instagram vyplatí většině firem.

 Instagram statistiky

1.    Druhá nejstahovanější aplikace v App Storu

Aplikace, třeste se, protože Instagram pomalu, ale jistě útočí na přední příčku žebříčku. Statistiky za rok 2019 dokazují, že s ním musíme počítat. Předstihl jej totiž pouze YouTube. Pro Instagram to vypadá dobře. Kontinuálně mu přibývají noví a noví uživatelé, kteří objevují výhody a marketingový potenciál této sociální sítě.

2.    Desátý nejvyhledávanější výraz na Googlu

Nejčastěji googlíme počasí, zprávy nebo videa. Ale ani oblíbené sociální sítě nezůstávají pozadu. Téměř všechny se statečně drží v první desítce. YouTube, Facebook, Amazon se sice umístily před Instagramem, ale na tak mladou sociální síť je to úspěch.

Je důležité si však uvědomit, že Instagram si lidé primárně otvírají na smartphonech, a nechodí na něj na desktopu, proto je z marketingového hlediska relevantní spíše vysoké hodnocení aplikace a počet pravidelných uživatelů.

3.    Instagram používá měsíčně miliarda lidí

Instagram se stal za Facebookem druhou nejpoužívanější sociální sítí, pokud se bavíme o aktivních uživatelích. Když vezmeme ohled i na další platformy, jako je YouTube, Whatsapp, Messenger, WeChat, je Instagram na páté příčce.

4.    500 milionů uživatelů denně kouká na Stories

Když v roce 2016 Instagram přišel s konceptem Stories, jeho popularita rázem několikanásobně vzrostla. Půl miliardy lidí denně projíždí příběhy jiných, není tedy žádným překvapením, že se pro marketéry instastories staly skvělým nástrojem, jak budovat značku.

5.    89 % uživatelů nepochází z USA

Z miliardy uživatelů Instagramu jich pouze 110 milionů žije ve Spojených státech amerických. Můžete Američany považovat za největší publikum, ale rozhodně netvoří většinu, což právě bývá častý mýtus marketérů. A jaké země se tedy umístily na předních příčkách?

  • Brazílie – 70 milionů uživatelů
  • Indie – 69 milionů uživatelů
  • Indonésie – 59 milionů uživatelů
  • Rusko – 40 milionů uživatelů

Myslete na to, když zvažujete, na jaké uživatele cílit a jaký obsah jim chcete nabídnout, protože co funguje pro americký trh, nutně nemusí být úspěšné třeba v Rusku.

6.    Instagram má největší dosah v Bruneji

Brunej zcela určitě nemá nejvíce uživatelů oblíbené sociální sítě, ale dle statistik je jasné, že právě tam Instagram oslovuje největší procento populace – je to dokonce až 60 %. V USA se jedná o pouhých 37 %. A ve kterých dalších zemích Instagram vede?

  • Island: 57 %
  • Turecko: 56 %
  • Švédsko: 55 %
  • Kuvajt: 55 %

Pokud děláte byznys pro tyto země, měli byste vzít Instagram při tvorbě marketingové strategie určitě v potaz – jak placené, tak organické posty.

7.    63 % uživatelů se alespoň 1x denně zaloguje

Dobrá zpráva, více než půlka lidí, kteří Instagram používají, se alespoň 1x denně přihlásí ke svému účtu. A 42 % uživatelů dokonce několikrát denně! Pouhých 16 % se k Instagramu dostane méně než jednou týdně. K tomu, abyste přesně zasáhli vaši cílovku, je potřeba se do analytiky vašeho účtu podívat na to, kdy je nejvíce aktivní. A testovat, testovat a zase testovat. Ale pro vaši představu, pokud se pohybujete v turistickém segmentu, doporučuje se postovat v pátek, protože lidé se rozhodují, kam pojedou o víkendu, takže je váš post může inspirovat. Kdy na Instagram dávat optimálně obsah vám poradíme v tomto článku.

8.    V roce 2020 stráví na Instagramu uživatelé denně cca 28 minut

Podle serveru eMarketer se čas, který lidé denně Instagramu věnují, mírně prodlouží. V roce 2019 to bylo 27 minut, letos jedna přibude. Oproti tomu doba, kterou uživatelé tráví na Facebooku, se mírně zkracuje.

9.    Více než 50 milionů účtů využívá stránku s označením Explore

 

IGTV

 

 Znáte tlačítko s lupou na Instagramu? A používáte je? Dle statistik tak činí více než 50 milionů uživatelů. Což je vaše šance, jak o sobě dát vědět. Právě v sekci Explore totiž můžete zaujmout nové potenciální fanoušky vaší stránky. Pokud představujete novou značku, tak právě tato sekce Instagramu může být klíč k vašemu úspěchu.

10. 200 milionů uživatelů nejméně 1x denně navštíví bussines profil na Instagramu

Takže omyl, nejen pejskové a fotky z exotických destinací. Během 28 minut lidé projíždí také profil firem, které s nimi souzní, jsou jim sympatické, postují pro ně inspirativní obsah. Proto se vyplatí v rámci strategie myslet i na Instagram, protože s velkou pravděpodobností tam část vaší cílové skupiny nějaký ten čas tráví. Jaký typ obsahu je na Instagramu populární si můžete přečíst tady.

11. 62 % uživatelů spíše zaujme značka, když ji vidí u někoho ve Stories

Stories jsou alfou omegou celého byznysu na Instagramu. Toto číslo, 62 %, to jen dokazuje. Do Stories se nehodí všechno. Pokud si nejste jisti, jaký typ obsahu byste měli svým potenciálním zákazníkům nabídnout, inspirujte se u konkurence a vašich oblíbených účtů. Pokud prodáváte knihy, využijte samolepky (stikers) na Instagramu a rovnou uživatele odveďte na vaši stránku bez nutnosti swajpovat. Pokud jste B2B firma, zkuste ve Stories promotovat třeba oborový článek z vašeho blogu. Pokud se pohybujete v cestovatelském segmentu, můžete vyzkoušet s některým z influencerů tzv. takeover, kdy po domluvenou dobu bude zajímavý obsah do Stories vkládat právě on.

12. 130 milionů uživatelů každý měsíc klikne na prodejní posty

Jsou značky, které většinu byznysu odbavují právě na Instagramu. Komunikují skrz direct se svými zákazníky, objednávky vyřizují také přes tuto platformu. Například firma Queens by bez Instagramu nikdy nebyla tam, kde je. Zná dokonale svou cílovou skupinu a své znalosti se nebojí použít. Daniel Klíma, který se Queensu stará o social, ví, že k úspěchu na Instagramu nestačí jen dobrý obsah, ale je třeba cíleně budovat komunitu, která vaši značku respektuje, teprve poté je možné ji zasypávat prodejními posty.

 Queens a Natálka

 

13. Značky platí světovým influencerům průměrně mezi 2000 Kč až 47 000 Kč za post

Instagram je pro spoustu jeho uživatelů zdrojem obživy. Podle světových statistik si za jeden post může průměrně influencer vydělat téměř 50 000 Kč. Ale tato čísla jsou relevantní spíše pro zahraniční trh, v Česku si podobné ceny může účtovat celebrita formátu Leoše Mareše. Běžný influencer však ne.  Každopádně před spuštěním kampaně na Instagramu je třeba dobře promyslet mimo jiné soulad publika influencera a vašich cílových skupin, zda se vám spolupráce s nějakým influencerem vůbec vyplatí. Doba barterová je totiž převážně pryč.

14. Značky zveřejňují v průměru 2,5 Stories za týden

Ano, být nadprůměrný v této statistice není tak nedosažitelné. Značky by tak neměly váhat, dohnat standard běžného lifestyle influencera je mnohem větší fuška.

15. Jedna třetina nejvíce sledovaných Stories je od značek

A jak vidíte, i Stories mohou mít význam. Lidé neignorují ani ty od značek. Tedy nesmí jít jen o příspěvky ve feedu přepublikovaného do jiného kanálu. Musíte si dát záležet na více odlehčeném obsahu, který bude mezi Příběhy pasovat. Jak na skvělý obsah na Instagramu si můžete přečíst tady.

16. 60 % podniků na Instagramu využívá alespoň na měsíční bázi nějaký interaktivní element

 

Interaktivní reklama

Zde se dostáváme k tipům, co tedy do Stories dávat. Například ankety nejsou vůbec špatný nápad. Dokážou zvýšit míru dokončení videí a u reklamních příspěvků i cenu za zhlédnutí.

Více najdete v článku Facebook přináší hravé reklamní formáty, které mohou přinést vážný byznys.

 

17. Stories značek uživatelé dokoukají z 85 %

To znamená, že uživatelé vydrží u Příběhu po celou dobu jeho trvání. Jedná se o poměrně výrazný nárůst, v roce 2018 mělo takovou trpělivost jen 69 % uživatelů. Možná to je ale tím, že značky využívají spíše kratší Stories, obzvláště ve srovnání s běžnými uživateli, kteří využívají 15vteřinový horní limit spíše.

18. Instagram představuje 10,7 % refferalů ze sociálních médiích na e-shopy

Na e-shopy lidé proklikávají zejména z Facebooku, jeho podíl u stejné metriky je 80,4 %. Přesto je Instagram za ním na druhém místě.

19. Samolepky ve Stories zlepšují jejich sledovanost o 83 % času

Pokud používáte samolepky ve Stories, určitě si tím vylepšíte čísla, ale jen tehdy, když je budete umisťovat do videí. Jakmile totiž samolepky připnete na statické fotky, tak to naopak snižuje výkonnost. Instagram sám však samolepky doporučuje, pokud jimi potřebujete komunikovat produkt či službu. Používejte je ale s rozumem.

20. Nejúspěšnějším obsahem jsou návody

Návody vedou! Nejpopulárnější příspěvky najdete často pod hashategem #tutorial. Hned za nimi jsou různé zákulisní fotky, rozhovory, zprávy. Videorecepty, které na svůj profil umisťuje BuzzFeed, jsou příkladem jednoho z nejpopulárnějších obsahů na Instagramu.

Pokud ve vašem odvětví byznysu video využijete, rozhodně byste je neměli opomíjet, protože čísla mluví jasně. Co všechno se pod tutorialy schová? Zdaleka ne jen ty spojené s tím, jak se nalíčit. Pod tento hashtag se schová třeba i práce uměleckého cukráře.

Zdroje: eMarketer, Hootsuite

Štítky dokumentu: Instagram
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.