Blogy jsou při nákupním rozhodování stejně vlivným zdrojem jako sociální sítě

20. 3. 2013 | Bednářová Daniela
Influenceři a jejich blogy mají nepopiratelný vliv na rozhodování spotřebitelů. Investice však proudí zejména do marketingu na sociálních sítích.

Podle výzkumu společnosti Technorati Media, která se ptala 1200 spotřebitelů, 150 vrcholných brand manažerů a 6 000 lidí s významným digitálním vlivem (influencerů), to vypadá, že blogy mají v podstatě stejný vliv na rozhodování zákazníků jako sociální sítě. Píše se to ve zprávě 2013 Digital Influence Report.

Blogy jsou podle respondentů stejně vlivným zdrojem informací při nákupním rozhodování i přes to, že do nich firmy neinvestují zdaleka tolik peněz jako do své komunikace na sociálních sítích. Nejvýznamnějším zdrojem informací jsou však stránky prodejce (56 %) a stránky konkrétní značky (34 %), blog je až na třetím místě (31,1 %) s minimálním odstupem od Facebooku (30,8 %).

 

Facebook pak jako vždy vévodí sociálním sítím. Kromě něj se ale zákazníci informují i na Twitteru, YouTube, Pinterestu nebo Instagramu. Na každé sociální síti ale hledají jiné informace a dělají zde jiné akce.

Na Facebooku se chtějí lidé nejčastěji něco dozvědět o nabízených produktech a službách, zjistit další aktivity firmy a chystané slevy a akce. Třetina z dotázaných přes největší sociální síť dává firmě i zpětnou vazbu. Ostatní sítě pro feedback využívá o něco méně uživatelů.

 

Spotřebitelé vyhledávají blogy influencerů v oboru. Většina influencerů má blog (86 %), na kterém většinou vystupují pod svým vlastním jménem. Pro více jak polovinu z nich je blog hlavním prostředkem šíření svého obsahu. Bez odkazování přes Facebook nebo Twitter by to ale nešlo. 92 % influencerů má účet na Facebooku, kde přispívají nejméně jednou týdně (v 83 % případů). Podobě je tomu i s Twitterem.  



Tři čtvrtiny z nich mají i svůj účet na profesní síti Linkedin, ale pravidelné týdenní příspěvky sem většina z nich nedává. A jak influenceři hodnotí svůj úspěch? Na základě počtu zhlédnutí jejich blogu či webových stránek (52 %), ale také na základě počtu přátel a followerů na Facebooku a Twitteru.

 

Zdroje:www.marketingprofs.com, www.technoratimedia.com

 

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.