Facebook Open Graph a jeho vliv na marketéry

30. 11. 2012 | BD
Díky Facebooku dochází ke změnám v tom, jak firmy komunikují a interagují se svými zákazníky. Může za to zejména klíčový koncept Open Graph.

Díky Facebooku dochází ke změnám v tom, jak firmy komunikují a interagují se svými zákazníky. Může za to zejména klíčový koncept Open Graph, který je určen ke sdílení všeho, co uživatelé Facebooku na internetu dělají. Dříve takto fungovalo pouze tlačítko “Líbí se mi”, dnes je možné takto provádět jakoukoli aktivitu – a ostatní ji uvidí.

 

Na základě aplikace, kterou společnost vytvoří, mohou uživatelé “doporučovat”, “chtít”, “poslouchat”, ... záleží na nastavení aplikace. Tak se v podstatě tvoří velmi jednoduché, ale také velmi účinné příběhy spokojených zákazníků, které se snadno šíří mezi přátele uživatelů, tedy potenciální zákazníky. Podpoří se tak i word of mouth a povědomí o značce.

Facebook totiž zobrazuje interakce s firmou a její aplikací na několika místech - na Timeline profilu uživatele, ale také v News Feedu a v postranním panelu vedle News Feedu přátel zapojeného uživatele. Tento obsah se tak virálně a zadarmo šíří po největší sociální síti světa a to je pro firmy důležitá věc.

Facebook mimojiné tlačí firmy i do toho, aby více užívaly Sponsored Stories než klasické reklamní formáty. Sponsored Stories jsou pro uživatele více věrohodné, protože se netváří tolik jako reklama. A výsledky Sponsored Stories jsou ve srovnání lepší, na proklikovosti předčí klasické reklamní formáty o 46 %.

S Facebookem mohou marketéři snadno zjistit, kdo sdílí příběhy o jejich značce, jaký mají dosah, zapojení a konverze díky detailním analytikám z Open Graphu. K dispozici mají marketéři i demografické údaje o přátelích fanoušků. Což jim umožňuje upravit dle potřeb a cílového publika svoji další propagaci.

O tom, že je Open Graph pro firmy velmi užitečný, se můžeme přesvědčit na příkladu prodejce dětského oblečení a jeho soutěže "back to school". Výsledkem snažení této firmy bylo 14 milionů zobrazení a přes 27 tisíc unikátních návštěvníků. Přes vlastní marektingové kanály (owned media) byla firma schopna přivést 22 % účastníků soutěže, z placené reklamy (paid media) přišlo 9 % a 69 % soutěžících se zapojilo díky bezplatným odkazům od uživatelů a organickému šíření příběhů na základě Open Graphu (earned media).

Zdroj: www.marketingprofs.com

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.