Google AdWords přináší vylepšené kampaně

8. 2. 2013 | Petr Michl
Vaše kampaně jsou zastaralé. Google AdWords přináší Enhanced Campaigns, které lapají zákazníka na více obrazovkách.

Google AdWords přináší změnu, kterou lze označit jako zásadní. Je odezvou na svět, v němž se internetoví uživatelé pohybují z jednoho zařízení na druhé a online obsah konzumují na obrazovkách několika velikostí. Google vysvětluje potřebnost jiného reklamního sdělení stejnému zákazníkovi na příkladu jeho potřeb v jiném času a prostoru. Pokud bude hledat online pizzu ve všední den v čase oběda, pravděpodobně se potřebuje najíst v kanceláři, a bylo by mu vhodné dát tipy na dovážku italské kulaté pochutiny. Pokud bude ten samý člověk ale hledat pizzu o půlnoci na svém telefonu půl kilometru od nejbližší pizzerie, ocenil by spíše její nabídku a především instrukce, jak se k ní co nejdříve dostat.

 

Mezi další faktory ovlivňující to, jaká reklama je pro příjemce nejvhodnější, jsou i povaha a schopnosti elektronického zařízení, které v danou chvíli používá. Díky rychlé technologické změně se nicméně nedávno platné vzorce vhodnosti však i v této kategorii upravují. Například nákupní chování lidí na tabletech se čím dál více začíná přibližovat tomu, jak nakupují lidé u počítačů. 

Enhanced Campaigns (EC) slibují brát zmíněné faktory v potaz. Zjednodušení nastavení, které pomůže tomu, aby marketéři nemuseli spravovat velké množství kampaní pro různá zařízení, nese nicméně negativa pro agentury, které si takovouto poctivou práci dávají nejčastěji. Již nepůjde mířit kampaň přímo na tablety. Cílení dle zařízení je nyní jen ve dvou podobách: mobilní telefon a desktop.

Níže je přehled klíčových vlastností s příklady jejich využití, jak je představil Google.

Silný nástroj pro svět mnoha elektronických zařízení

Lidé chtějí výsledky vyhledávání relevantní zařízení, které používají, ale i místě a času dne. EC tomu přizpůsobí správu reklam.

Příklad: Bistro zaměřené na snídaně chce oslovit lidi, kteří v blízkosti podniku hledají na smartphonech slova „káva“ a „snídaně“. Díky různým nastavením reklamních bidů lze nabídnout více peněz za reklamu zobrazovanou lidem, kteří vyhledávali zvolená klíčová slova v blízkosti podniku, nižší bidy pak mohou být na vyhledávání po 11 hodině dopolední, kdy je již po snídaních. Největší bid si pak zaslouží lokačně blízká hledání na smartphonech. Vše jde upravit pro všechny reklamy a slova v rámci jedné kampaně.

 

Reklamy mohou využívat kontext uživatele

Příklad: Prodejce se sítí kamenných prodejen i e-shopem může cílit různé reklamy na lidi vyhledávající klíčová slova na chytrém telefonu (v tomto případě rychlou call-to-action a lokaci obchodu) a na ty, kteří hledají něco konkrétního na klasických počítačích.

Pokročilé reporty pro měření různých typů konverze

Konverze není zdaleka pouze nákup online. Spotřebitelé dnes mohou reagovat na reklamu mnoha způsoby, třeba stáhnutím aplikace nebo zavoláním. EC by právě tyto dva případy měly přidat mezi sledované konverze v rámci reportů v AdWords.

 

Enhanced Campaigns se stanou reálnou alternativou pro marketéry během několika dalších týdnů, všechny kampaně by měly být podobně vylepšeny během poloviny letošního roku.

Další podrobnosti naleznete na této webové stránce, v centru pomoci a na komunitním fóru Google AdWords.
 

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.