Infografika: Hledání na mobilních zařízeních vedu k nákupu - až v polovině případů

10. 8. 2012 | Petr Michl
Padesát procent mobilního hledání souvisejícího s restauracemi, odvětvím cestovního ruchu a automobilismu končí nákupem.

Ano, všichni jsme si vědomi toho, že chytré telefony a tablety jsou čím dál důležitější. V poslední době se objevilo i mnoho studií o tom, jak je mobilní reklama účinná ve srovnání s tou v desktopové verzi „běžného internetu“ - včetně té na Facebooku. Nová studie xAd-Telmetrics “Mobile Path to Purchase” dává nicméně podrobnější čísla k tomu, v co to může resultovat. Zkoumá chování uživatelů smartphonů, tabletů a zaměřuje se přitom konkrétně na mobilní hledání související s restauracemi, odvětvím cestovního ruchu a automobilismu (netýká se jen nákupu aut, ale i jejich oprav a servisu). Jak naznačuje graf níže, až překvapivě často končí nákupem.

 

Zobrazené zastupuje agregovaná čísla. Spotřebitelské chování se nicméně liší ne jen podle hledaného odvětví, ale velmi výrazně i podle použitého zařízení. Například v případě restaurací identifikuje studie přímý úmysl nákupu a jeho samotné provedení do 24 hodin u 89 procent uživatelů chytrého telefonu a 84 procent uživatelů tabletu. Rozhodnutí o nákupu do hodiny padne v tom samém případě u 64 procent uživatelů chytrého telefonu a jen u 44 procent uživatelů tabletu

V dalších dvou zmíněných kategoriích je z logiky věci nákupní záměr opožděnější. U cestovního ruchu třetina uživatelů smartphonů a tabletů chce uskutečnit transakci do 24 hodin od hledání. V automobilovém odvětví má ten stejný úmysl 49 % lidí, přičemž je opět potřeba zdůraznit, že je v této kategorii i servis a opravy vozů, jejichž nezbytnost se může stát nenadálou a okamžitou.

O obou kategorií reálně uskutečnila nákup zhruba polovina lidí, jež učinila mobilní hledání. U restauracích to bylo dokonce 85 procent. To je skutečně významný poznatek říkající, že uživatelé hledající na mobilních zařízeních jsou pro marketéry zlatým dolem pro konečnou konverzi.


Důležitost geografické relevance

Pokud někdo hledá restauraci nebo autoopravnu na mobilu je pochopitelně klíčové, jak je k němu daný podnik blízko. Toto jsou faktory, které respondenti průzkumu IAB uváděli jako nejdůležitější, aby je přesvědčily k prokliku mobilní reklamy:

  • Relevantnost reklamy: smartphone (73 %); tablet (70 %)
  • Reklamy nabízející kupony / slevy: smartphone (72 %); tablet (69 %)
  • Reklamy od známých značek: (59 %); tablet (65 %)

Studie dále tvrdí, že dvě třetiny mobilních uživatelů si reklam všímají, jedna třetina na ně pak někdy klikla.


Na ulici nebo doma?

Studie potvrzuje to, co bylo již řečeno vícekrát: tablety se používají hlavně doma (ze 72 procent), zatímco chytré telefony naleznou uplatnění především „v pohybu“ na ulici (z 68 %). Změnu tabletů z „gaučového zařízení“ na více mobilní lze předpokládat s rozvojem kategorie menších 7“ tabletů.

 

Pokud se zaměříme na tři zkoumaná odvětví, bylo mobilní hledání restaurací a s automobilismem spojených produktů a služeb nejčastěji prováděno v autě. Pouze v kategorii cestovního ruchu převládal jako místo vyhledávání domov nad venkovními lokacemi (37 versus 28 procent).

Uživatelé smartphonů nejčastěji vyhledávají doma a v autě. V druhém případě jsou lidé často na cestě za nákupem, což je jistě také důvodem tak dobré konverze.


Hledání kontaktů a adresy

Již výše uvedené naznačuje, že uživatelé smartphonů i tabletů budou často vyhledávat adresu a kontaktní údaje podniků. Studie říká, že 73 procent uživatelů chytrého telefonu na něm v posledních 30 dnech hledalo telefonní číslo nějakého podniku a pak ho kontaktovalo. Lokaci podniku na mapě za účelem jeho bezprostřední návštěvy na telefonu v posledním měsíci hledalo 84 procent uživatelů.

 

Tato studie vyniká tím, že skutečně vyčísluje připravenost uživatelů chytrých mobilních telefonů a tabletů k nákupu. Bylo zřejmé, že bude o poznání větší než v případě vyhledávání na desktopové verzi internetu. Ani optimisté ale pravděpodobně nedoufali v takovéto výsledky.

 

Uvedená data si můžete prohlédnout v přeledné infografice:

Zdroje: searchenginewatch.com
 

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.