Mobilní telefon jako spojnice mezi online světem a kamenným obchodem

12. 9. 2012 | BD
Online nakupování začíná v mobilu, alespoň pro velkou část nakupujících.

Při cestě z práce si v mobilním telefonu otevřete email a nestihnete ho dočíst. Zvládnete to až pak doma na počítači. Dělá to tak spousta lidí. Informace získáváme během dne z různých obrazovek. Neplatí to ale jen pro čtení zpráv a emailů, funguje to tak například i u nákupního chování. Dle výzkumu provedeného v USA použije při jednom online nákupu několik různých zařízení 67 % lidí (nejčastěji využívají mobilní telefon a počítač). Z nich 65 % začíná svůj nákup na mobilním telefonu a jen 25 % na počítači.

 

Nakupování je jednou z nejčastějších činností, které lidé na svých chytrých mobilních telefonech provádějí. Přesněji, pořizování zboží a služeb je třetí nejoblíbenější internetovou aktivitou uživatelů chytrých telefonů. Častěji už surfaři jenom čtou noviny a navštěvují sociální sítě. Chytré mobilní telefony splňují významnou funkci mostů mezi kamenným a digitálním prodejním světem.

80 % veškerého hledání, které na svých mobilních telefonech provádíme, je dle výzkumu společnosti Google neplánované, ale téměř polovina z těchto aktivit je prováděna s konkrétním cílem. Například rezervovat si restauraci nebo koupit deštník.

 

V tuto chvíli nejčastěji používáme několik zařízení, když něco hledáme nebo při nákupu. Ve volné chvilce v tramvaji se dá podívat přes telefon na nabídku nových bot oblíbeného prodejce. Po vytvoření si přehledu na sedačce MHD se pak doma u počítače jen provede objednávka.

Možná je ovšem i přímočařejší varianta, kdy z tramvaje vystoupíme a jdeme si boty vyzkoušet. Mobilní telefony dávají prodejcům ve srovnání s počítači lepší možnost nalákání zákazníků přímo do prodejny. Nejvíce k tomu pochopitelně slouží geolokační služby, jež dokážou určit polohu zákazníka a navigovat ho “na místo”. Zásadní je také dát potenciálnímu zákazníkovi tu správnou nabídku, která ho přiměje vyrazit do obchodu. Dle Googlu je právě rozvoj těchto dovedností klíčový pro vytěžení mobilní platformy maloobchodem.


Zdroje: www.adage.com, www.googlemobileads.blogspot.cz

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.