Blíží se konec SEO?

25. 7. 2012 | Bednářová Daniela
Google zvířecími aktualizacemi oslabuje SEO a posiluje sociální sítě a content marketing.

SEO ustupuje ze slávy a blíží se ke svému konci. Tvrdí to alespoň přispěvatel magazínu Forbes, Ken Krogue. Na zastarávání SEO (optimalizace pro vyhledávače) má podle něj hlavní podíl Google. Správné nastavení a struktura webové stránky představuje asi 15 % celkové práce při optimalizaci pro vyhledávače. Zbytek představují odkazy. Externí odkazy se získávají psaním článků, tiskových zpráv, příspěvků na blogy a komentářů obsahující klíčová slova a zpětné linky na stránky. SEO se dá dělat různě.

Mezi nekalé (ale užívané) praktiky patří webové stránky s duplicitním obsahem, budování a kupování umělých zpětných odkazů nebo nadužívání klíčových slov. V podvádění se moc meze nekladly. Google ale nechce nekvalitní zpětné odkazy a jiné nekalé praktiky dále tolerovat. Vydal tzv. zvířecí updaty - aktualizace Panda a Penguin, které se na tuto činnost zaměřují. Pokud objeví umělé a nepřirozené odkazy směřující na web, penalizují ho. Nejčastěji horší pozicí při vyhledávání. Klasické SEO praktiky sice pořád fungují, ale zdaleka ne v takové míře jako dříve. Pozornost se obrací na sociální média.

Google se rozhodnul, že nebude klást takový důraz na zpětné odkazy, ale spíše na aktivitu lidí na sociálních sítích - “lajky”, sdílení, tweety, přihlášení odběrů, komentáře a zobrazení. Google více důvěřuje sociálním sítím. Zejména proto, že se nedají tak snadno ošálit.

Na základě informací ze sociálních sítí a vlastních zdrojů má Google lepší představu kdo je kdo a jaké informace mohou být falešné. Zkusit například napálit Facebook není žádná hračka. Adam Torkildson zkusil před rokem založit 1000 falešných účtů a na všechny mu Facebook přišel. Google se od největší sociální sítě snažil informace o uživatelích získat, ale neuspěl. Koupil tak data alespoň od Twitteru.

A důsledky? Pro uživatele internetu/zákazníky je to vlastně výhra - pro lepší umístění při vyhledávání musí mít firmy zajímavý a kvalitní obsah, který lidé chtějí číst a sdílet. Čáru přes rozpočet to udělá společnostem, které chtěly rychle a bez pořádného obsahu obsadit přední příčky při vyhledávání investováním do SEO firmy, která uměle vytvoří zpětné odkazy.

Zdroj: www.forbes.com


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: