Infografika: Dle IBM jsou spotřebitelé rozdělitelní do čtyř kategorií digitálních osobností. Poznáte se?

17. 5. 2012 | Michl Petr
Jste sociální motýlci, králové obsahu, musíte být neustále online nebo dbáte na efektivitu svého počínání ?

Rostoucí počet digitálních zařízení, jež spotřebitelé používají, s sebou přináší vznik čtyř nových „digitálních osobností“. Tento vývoj nutí společnosti implementovat inovativní obchodní modely a nabízet individualizované služby.

Říká to nová studie „Beyond Digital“ společnosti IBM zabývající se vývojem mediálního a zábavního trhu. Povaha spotřebitelů se rychle proměňuje s tím, jak si osvojují stále širší paletu digitálních zařízení. Navíc navzdory všeobecnému přesvědčení netvoří jejich většinu vysokoškolští studenti. Například 65 % respondentů ve věku 55 až 64 let surfuje po internetu a vyměňuje si textové zprávy s přáteli při sledování televize. Mezi respondenty staršími 65 let pak při sledování televize brouzdá po internetu 49 % a 30 % z nich píše textové zprávy. Celkem 82 % všech respondentů mezi 18 a 64 lety používá propojená digitální zařízení.


Propojení uživatelé dnes vyžadují okamžitý přístup k obsahu přizpůsobenému jejich vlastním požadavkům. Vzhledem k růstu digitálních zařízení přestává být jednosměrná komunikace a distribuce obsahu dostatečným řešením. Podle nové studie společnosti IBM lze většinu uživatelů rozřadit do čtyř osobnostních kategorií:

  • Odborníci na efektivitu: Respondenti spadající do této kategorie (celkem 41 %) si používáním digitálních zařízení a služeb usnadňují každodenní aktivity. Dávají přednost e-mailům před dopisy, ke komunikaci s ostatními lidmi využívají Facebook, připojují se na internet prostřednictvím mobilních telefonů a nakupují online.
  • Králové obsahu: Obecně vzato se jedná o spotřebitele mužského pohlaví, kteří často hrají online hry, stahují filmy a hudbu a sledují televizní pořady online. K této skupině náleží 9 % účastníků celosvětového průzkumu.
  • Sociální motýlci: Důraz kladou především na společenskou interakci – vyžadují okamžitý kontakt s přáteli nehledě na místo a čas. Celkem 15 % všech respondentů často aktualizuje své internetové sociální sítě, označuje a popisuje nahrané fotografie a sleduje videa ostatních uživatelů.
  • Mistři propojenosti: Celých 35 % respondentů přistupuje k mediální spotřebě pokročilým způsobem a využívá mobilní zařízení a chytré telefony pro přístup ke hrám, hudbě, videím, zprávám, informacím o počasí či sportu.

 


IBM oslovila 3 800 spotřebitelů z šesti zemí – Číny, Francie, Německa, Japonska, Spojeného království a Spojených států. Do výzkumu se navíc zapojili zástupci vysílacích stanic, mediálních agentur a telekomunikačních operátorů z celého světa.

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.