Satirická reklama týdne: Australian Lamb láká turisty do země na vůni jehněčího, která dostane i Muska

1. 2. 2022 | Eva Dragulová
Na co se markeťáci těší v půlce ledna? No přece na novou reklamu od Australian Lamb! Letošní spot „The lost country of Pacific“ oslavuje šťastné znovushledání Austrálie se zbytkem světa po časech izolace. A to vše je možné jen díky voňavé kotletě ze 100% australského jehněčího.

Reklama od značky Australian Lamb bývá jeden ze symbolů příchod léta. Právě v lednu, kdy ji pouští v televizi, totiž začíná u protinožců BBQ sezóna a griluje se jako o život. Nový spot brandu začíná na opuštěném letišti dramatickým hlasem nabádat Australany, aby cestovali po své rodné vlasti, jako by jiná země neexistovala. Ale počkat! Ona vlastně jiná není. A pak sledujeme uřícenou ženu, kdy slavnému profesorovi vysvětluje, že tam někde jsou další civilizace a na důkaz před něj staví růžovou koalu s cedulkou “Made in China”. Oba si uvědomují, že na Čínu zapomněli. Přichází na to, že vytěsnili fakt, že tam někde venku je další svět a lidé. A dochází jim, že pokud oni zapomněli na svět tam venku, on nejspíš také zapomněl na ně.

 

Musí urychleně poslat zprávu jiným civilizacím, že Austrálie rozhodně ještě není ze hry. Jak? Záběr padne na dokonalý talíř se skvěle nastylizovanou jehněčí kotletou a profesor náhle ví, jak na to. Nastává „national lamb rollout“!

Z všech různých míst v Austrálii se do vzduchu line voňavý kouř z grilů, na kterých se „sluní“ dokonalé kusy masa. A ve vesmíru si multimiliardáři Jeff Bezos a Elon Musk nemohou nevšimnout neobvyklé kouřové clony na planetě ve tvaru kotlety, která navíc po mase voní tak moc, že ji cítí i ve vesmíru. Mise splněna. Austrálie se dostává zpátky do povědomí lidí! A na původně pustém letišti přistávají letadla plná turistů. Reklama končí zvoláním: 

 „Sdílejte jehněčí, 100% australské!“

Závěrečná scéna nám ukazuje záda premiéra Marka McGowana, který při pohledu na mapu ukazující Austrálii jako jedinou zemi na světě tiše pronáší: „Myslím, že tu ještě chvíli zůstanu.“

Povedený spot má tradičně na svědomí agentura The Monkeys, která je součástí globální společnosti Accenture Interactive.  

„Tenhle rok byl bizarní, mám pocit, jako by se stalo všechno a nic dohromady. Jediné, co jsme mohli prozkoumávat, byly naše dvorky, ale v roce 2022 konečně obracíme svou pozornost ke zbytku světa. Dlouho jsme pracovali na tom, abychom Austrálii dostali na mapu světa, nechceme se stát ztracenou zemí v Paficiku. Je lepší způsob, jak se znovu sejít se zbytkem světa, než je všechny nalákat na naše jehněčí?“ dodává kreativní ředitel agentury The Monkeys, Scott Dettrick.

Reklamy Australian Lamb už tu s námi pár dekád jsou. Bývají publikovány před státním svátkem Den Austrálie (Australia Day), který Australani slaví 26. ledna. Díky reklamním spotům se lidem podařilo vštípit, že je to svátek spojený se setkáváním přátel u grilu a kousku pořádného jehněčího masa. Je to fenomén. Australani a lidé z reklamy se každoročně těší, s čím každoročně značka přijde. A pokud si chcete připomenout její některé poslední kreativy, beze všeho. Vybíráme třeba tu z loňského roku, kdy k obří revoluci stačila jedna prasklina ve zdi a mlsný stařík.


Více detailů o této kampani najdete v článku 'Dělejte jehněčí, ne zdi!' nabádá Australany společnost Australian Lamb.

Zdroje: AdnewsCampaignbrief

Tip redakce: 


Zdroj: Kelly Lazzaro / Twitter

Říká se: kdo rychle dává, dvakrát dává. A to samé platí o sarkasmu v real-time marketing. Značce Australian Lamb se podařilo také překrásně navézt do kauzy Novaka Djokoviče. Not Djoking! 

Sdílejte tento článek:
Podobné články: