Marketéři chtějí být na Facebooku, méně už mají potřebu platit si zde reklamu

26. 2. 2013 | BeDa
Facebook je důležitý marketingový nástroj. Postupně roste i potřeba platit si reklamu, hlavně tu mobilní.

Server AdAge ve spolupráci se společností CITI provedl letos v lednu průzkum, ve kterém se ptal marketérů, jak používají Facebook jako marketingový nástroj a na jejich spokojenost s výsledky. Pro některá data mají dokonce srovnání z průzkumu, který prováděli před sedmi měsíci. Tedy krátce po vstupu Facebooku na burzu.

V červnovém průzkumu marketéři uváděli, že je pro ně důležité být na Facebooku (85 %), ale mít zde i placenou reklamu považovalo za důležité jen 50 % dotázaných. O sedm měsíců později už vypadala čísla o něco jinak - pro Facebook radostněji. V lednovém dotazování 700 marketérů, 61 % z nich uvedlo, že mají na Facebooku kromě stránek i placenou reklamu. A do budoucna počítá většina (95,4 %) z nich s tím, že reklamní rozpočet bude stejný jako doposud nebo vyšší.

 

Výzkum se zaměřil i na konkrétní facebookové reklamní formáty - Sponsored Stories a program Facebook Exchange Ads. Sponzorované příběhy marketéři ze dvou třetin vůbec nevyužívají. Přitom ti, kteří s tímto typem reklamy mají zkušenost, by ji použili znovu. Uvedlo to tak přes 83 % z nich. Exchange Ads jsou na tom ještě o něco hůř, ty použilo necelých 13 % dotázaných.
Ve srovnání s jinými reklamními službami si Facebook ale nevede špatně. Polovina marketérů staví největší sociální síť světa v návratnosti investic na stejnou úroveň jako Google nebo Yahoo.

 

Oblast, na kterou se Facebook zaměřuje ve velkém, je mobil. A není sám, i firmy si uvědomují potenciál mobilní reklamy a různých aplikací. Za důležitou součást svého marketingu považuje mobilní reklamu 69 % dotázaných zástupců firem, v červnu 2012 to bylo 63 %.

 

Celá infografika je zde:

 

Zdroj: www.adage.com

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.